کد خبر: ۱۱۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد که ایران درمنطقه نقش تخریبی دارد و از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند.
ناطقان: به نقل از الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان دراظهاراتی در کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در شهر رم برگزار شد مدعی شد: ایران در سوریه، عراق و لبنان نقش منفی دارد و این نقش از سال 1979 و پس از انقلاب ( اسلامی ایران ) آغاز شد.

وی مدعی شد: انقلاب ایران مرز و ملیت نمی‌شناسد بلکه بر این باور است که تمام شیعیان جهان وابسته به ایران هستند، ما شاهد این مساله هستیم، شاهد تاثیر منفی ایران بر منطقه هستیم و برای مقابله با این دیدگاه تلاش می‌کنیم.

الجبیر افزود: ما شاهد تاثیرات منفی ایران بر یمن نیز هستیم و ایران با حمایت موشکی از شبه نظامیان رادیکالی مانند حوثی‌ها مصوبات مربوط به موشک‌های بالستیک را نقض می‌کند.

وی در رابطه با حزب‌الله لبنان مدعی شد: حزب الله لبنان را ربود و تا زمانی که حزب‌الله خلع سلاح نشود شاهد شکوفایی و صلح در لبنان نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که نیروهای سعودی بیش از دو سال است که کودکان و زنان یمنی را به قتل می‌رسانند و امنیت و ثبات منطقه را به هم زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که از حوثی‌ها هیچ‌گونه حمایت تسلیحاتی نمی‌کند و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین