کد خبر: ۱۱۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
محمدرضا پور ابراهیمی با انتقاد از حضور مدیران و مدیرعاملان بازنشسته در صنعت بیمه اظهار کرد: اکنون تفکر ۵۰ سال گذشته بر صنعت بیمه ایران حاکم است. سوال این است که این افراد چه تحولی در صنعت بیمه ایجاد کردند؟
ناطقان: محمدرضا پور ابراهیمی امروز ۲۴ آذر ماه در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار کرد: بعضی مدیران دو دهه گذشته باید بازنشسته می‌شدند، ولی اکنون مدیریت صنعت بیمه ایران را به عهده گرفته‌اند. صنعت بیمه ایران نیاز به پوست‌اندازی دارد و در این زمینه باید به نیروهای جوانی تکیه کنیم که باسواد و توانمند هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: سوال من این است که مثلا در حوزه بازرگانی در سال‌های اخیر چه محصولات جدیدی ارایه شده است؟ این در حالی است که این حجم از اقتصاد نیازمند محصولات جدید است.

پورابراهیمی در خطاب به همتی گفت: از شما انتظار داریم که افتخار ایجاد تحول در نیروی انسانی این حوزه را به نام خود ثبت کنید و ان‌شاالله صنعت بیمه آنگونه که لازم است پوست بیندازد.

پورابراهیمی به موضوع وجود ضعف در نظارت صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: این موضوع مربوط به یک یا دو دوره هم نیست عمدتا در ادوار گذشته قوانین و مقررات آنگونه که لازم است اجرا نشده و نتیجه آن این شده که امروز صنعت بیمه ایران به بازسازی نیاز دارد. سه سال است که تراز تلفیقی در صنعت بیمه زیان‌ده است و ما نمی‌دانیم که ادامه این وضعیت ما را به کدام سو خواهد برد؟

او ادامه داد: وضعیت نگران‌کننده گزارشگری مالی در حالی وجود دارد که اکنون گزارشگری بر مبنای IFRS ارایه نمی‌شود. اکنون نمی‌دانیم که برخی بیمه‌ها به چه دلیلی ادامه حیات می‌دهند؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به موضوع لایحه مالیات ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: در حال نهایی کردن لایحه مالیات بر ارزش افزوده هستیم، ولی در این زمینه در برخی موارد نیاز به ارایه نظر کارشناسی مدیران صنعت بیمه داریم که انتظار داریم در اسرع وقت از سوی بیمه مرکزی به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین