کد خبر: ۱۱۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
در حالی که اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه احمد علی عبدالله صالح، پسر بزرگ رهبر کشته شده کنگره سراسری مردمی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده شخصا درگیری‌ها علیه حوثی‌ها را در این کشور رهبری خواهد کرد، یک منبع نزدیک به او این اظهارات را تکذیب کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در اظهاراتی منتسب به احمد علی عبدالله صالح، پسر بزرگ رهبر کشته شده کنگره سراسری مردمی و رئیس‌جمهور پیشین یمن آمده است که او شخصا درگیری‌ها علیه حوثی‌ها را در این کشور رهبری خواهد کرد.

در این اظهارات وی در واکنش به کشته شدن پدرش گفته است، این جنگ تا بیرون راندن آخرین نیروی حوثی از یمن ادامه خواهد داشت.

در این اظهارات احمد صالح همچنین مدعی شد که خون پدرش تبدیل به جهنمی می‌شود که عوامل ایران را از این کشور بیرون می‌کند.

وی از طرفداران پدرش خواسته همچنان به مبارزات خود علیه حوثی‌ها ادامه دهند.

این در حالی است که المیادین به نقل از یک منبع نزدیک به او این اظهارات منتسب به او را تکذیب کرد.

همچنین اخباری در سایت‌های خبری عربستانی منتشر شده مبنی بر اینکه امارات اقامت اجباری احمد پسر عبدالله صالح را برداشته و او قبل اینکه به مأرب برود به ریاض رفته است.

برادر او صلاح دیگر پسر صالح خواهان گرفتن انتقام خون پدرشان شده‌ است. صلاح از امارات خواسته بود اقامت اجباری بردار بزرگترش یعنی احمد را بردارد.

همچنین اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه توفیق صالح عبد الله صالح آل عفاش، برادرزاده علی عبدالله صالح در صفحه خود در سایت فیس‌بوک تاکید کرد که بعد از کشته شدن عمویش واکنش‌ شدیدی علیه حوثی‌ها نشان خواهد داد.

وی در ادامه با تهدید حوثی‌ها مدعی شد: این شعله خاموش نخواهد شد و درهای جهنم به روی آنها باز شده است. ملت یمن در کمین حوثی‌ها در تمام استان‌های این کشور نشسته‌اند. علی عبدالله صالح مانند یک قهرمان است!

وزارت کشور یمن وابسته به انصارالله روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خبر کشته شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد. همچنین رسانه‌های وابسته به حوثی‌ها تصاویر و بخش‌هایی از یک فیلم را منتشر کردند که متعلق به جسد صالح بود.

در بیانیه وزارت کشور یمن وابسته به انصارالله بر "پایان حضور شبه نظامیان خائن و کشته شدن علی عبدالله صالح، رهبر این شبه نظامیان و شماری دیگر" تاکید شد.

همچنین این وزارتخانه با اعلام اینکه تمامی پایگاه‌ها و مواضع شبه نظامیان خائن در صنعا و اطراف آن و دیگر استان‌ها در کنترل کامل انصارالله است، پایان بحران صنعا را اعلام کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین