کد خبر: ۱۱۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:
فرهاد رهبر با اشاره به اینکه یک لولا میان نظام پرورشی و آموزش عالی کشور وجود دارد که بر این اساس 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی کنکور است، گفت: کلاس‌های کنکور و برگزاری آزمون و مسائل این‌چنینی دارای 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی‌دهند، کنکور حذف شود.
ناطقان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گردش مالی ۸ هزار میلیاردی کنکور برای برخی افراد، گفت: برخی ذینفعان اجازه حذف کنکور را نمی‌دهند.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم روز دانشجو که امروز (سه‌شنبه، 14 آذر) در واحد تهران غرب این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری مستقل آزمون‌های مقاطع مختلف، اظهار داشت: این مسئله را باید از وزارت علوم و سازمان سنجش بپرسید.


وی افزود: در برنامه‌ریزی‌ها در مورد این مسئله صحبت شده و بررسی صورت گرفته و دانشگاه آزاد نیز عضو کمیته بررسی است و پیشنهاد بنده بود که حذف کنکور مدت‌ها مسکوت باقی مانده و مورد بررسی قرار بگیرد که همان لحظه رئیس جمهور دستور داد که شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای را تشکیل داده و این مسئله را در دستور کار بگذارد تا این کمیته بتواند برنامه عملیاتی حذف کنکور را بررسی کند.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا سازمان سنجش منحل می‌شود یا خیر، تصریح کرد: من گفتم که مسئله قرار است بررسی شود بنابراین هنوز چیزی مشخص نیست و بحث انحلال مطرح نیست بلکه مسئله تغییر ساختار در دست بررسی است. در دنیا چند کنکور در سال برگزار می‌شود و یک فرد می‌تواند تا بالاترین نمره‌ای که از کنکورها می‌گیرد در دانشگاه‌ها پذیرش شود.

رهبر تأکید کرد: یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد این است که به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها چند بار در سال امتحان بگیریم و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش باشد اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

وی با اشاره به اینکه یک لولا میان نظام پرورشی و آموزش عالی کشور وجود دارد که بر این اساس 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی کنکور است، گفت: کلاس‌های کنکور و برگزاری آزمون و مسائل این‌چنینی دارای 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی‌دهند، کنکور حذف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: ببینید این افراد چه کسانی هستند و چرا نمی‌گذارند کنکور حذف شود؟ چرا به جامعه استرس می‌دهند و اجازه نمی‌دهند نظام آموزش عالی در ایران مانند دنیا عمل کند؟ این طرح را دنیا اختراع کرده و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

رهبر همچنین در رابطه با رسیدن دانشگاه آزاد به واحدهای دورافتاده، تصریح کرد: نظارت سیستماتیک در دانشگاه آزاد برگزار کردیم که به طور مرتب گزارشات متعددی از تمام واحدها می‌گیریم و معتقدیم که امکانات رفاهی باید در شأن دانشجویان باشد ولی نباید انتظار داشت که یک دانشجو اگر خوابگاه مناسبی ندارد بتوانیم خوابگاهی در شأن وی ایجاد کنیم.

وی همچنین گفت: امروز در مراکز دانشگاه آزاد با توجه به ساخت‌وسازی که در سال‌های گذشته صورت گرفته، امکانات خوبی داریم و سرانه آموزشی هر دانشجو در دانشگاه آزاد 12.7 درصد است که متوسط کل کشور کمتر از 10 و برای برخی دانشگاه‌ها کمتر از 3 یا 4 است. معدل واحدهای دانشگاه آزاد در امکانات رفاهی بیشتر از معدل کل کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد از رفع مشکلات "علیرضا کریمی" کشتی‌گیر کشورمان خبر داد و تصریح کرد:‌ یکی از گویندگان تلویزیونی در این باره گلایه کرده بود ولی ما اعلام می‌کنیم کریمی یکی از افتخارات کشور ماست و وظیفه داریم به او کمک کنیم. بنابراین اگر کریمی مشکلی داشته باشد که دانشگاه آزاد بتواند آن را حل کند، طبق مقررات مشکل را برطرف می‌کنیم.

رهبر همچنین گفت: پیشنهاد می‌دهیم یک هفته با نام مقابله با استکبار داشته باشیم که یک روز آن روز دانشجو باشد.

وی در رابطه با مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد، اضافه کرد: چنین جلسه‌ای در تاریخ دانشگاه آزاد بی‌سابقه بود که رئیس هیأت موسس و رئیس دانشگاه ازاد از نزدیک صحبت دانشجویان را بشنوند و این مسئله حکایت از ایجاد فضای باز برای همه جناح‌ها دارد ولی نباید وجه استکبارستیزی را از 16 آذر بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: من در دانشگاه تهران از فرمایشات دانشجویان در برنامه‌ریزی‌های دانشگاهی استفاده کردم و حالا هم استفاده می‌کنم و یکی از مشکلات جدی کشور آسیب‌های اجتماعی است که خواهشم از دانشجویان فکر کردن درباره این مسائل است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین