کد خبر: ۱۱۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: در شهرستان سرپل ذهاب تا قبل از وقوع زلزله یک بیمارستان 50 تختخوابی وجود داشت و در حال حاضر با راه‌اندازی بیمارستان جایگزین، 50 تخت بیمارستانی و 16 تخت اورژانس در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گرفته است.
ناطقان: دکتر ایرج حریرچی در حاشیه افتتاح بیمارستان جایگزین شهدای سرپل اظهار داشت: این بیمارستان 2 اتاق عمل، 4 تخت آی سی یو و سی سی یو، 8 تخت زایمان و بخش هایی مانند اورژانس، اطفال و داروخانه دارد و  خوشبختانه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکوکاردیو گرافی در شهرستان سرپل ذهاب از روزهای گذشته به مردم خدمات ارائه می داد.

 وی تصریح کرد: پس از زلزله، پزشکان عمومی و متخصصان زیادی در شهرستان سرپل ذهاب حاضر شدند اما این به معنی حل تمام مشکلات مردم نیست زیرا در شرایط سردی هوا و آلودگی احتمالی آب آشامیدنی، امکان بروز بیماری های مختلف وجود دارد.

 سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه روزانه 4 هزار ویزیت سرپایی و 4 هزار نسخه دارویی در سرپل ذهاب ارائه می شود، افزود: سرپل ذهاب دو کمبود در حوزه بهداشت و درمان دارد که ظرف سه هفته آینده برطرف می شود یکی انتقال تخت های دیالیز از قصر شیرین به سرپل ذهاب و دیگری راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این شهرستان است.

حریرچی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، یادآور شد: تا کنون 25500 واکسن آنفلوانزا برای مردم مناطق زلزله زده تزریق شده همچنین برای کل مصدومان واکسن کزاز تزریق شده است.

 قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به پذیرش 14 هزار و 695 نفر از مصدومان مناطق زلزله در بیمارستانهای کرمانشاه، تهران، البرز و همدان، خاطرنشان کرد:1831 عمل جراحی برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد.

بنابر اعلام وب‌دا، حریرچی اضافه کرد: خدمات بهداشتی و درمانی پس از وقوع زلزله به خوبی و به موقع ارائه شد و در حال حاضر، 221 مصدوم این حادثه هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

 وی در پایان یادآور شد: خوشحالیم که هیچ موردی از فوت مصدومان در حین انتقال به مراکز درمانی ثبت نشد که این موضوع مورد توجه و تعجب نمایندگان صلیب سرخ جهانی نیز قرار گرفت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین