کد خبر: ۱۱۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
یک مطالعه جدید تایید می‌کند که دیابت نوع 2 می‌تواند توسط یک رژیم غذایی دقیق به طور موثر درمان شود.
ناطقان: در اوایل ماه نوامبر، گزارش شد که چگونه تیمی در دانشگاه ییل (Yale) مکانیزم‌های کلیدی متابولیک برای کاهش غلظت گلوکز خون را در کسانی که رژیم غذایی کم کالری دارند، کشف کردند.

در حال حاضر یک مطالعه جدید منتشر شده که شواهد بیشتری را برای پشتیبانی از این نظریه که دیابت نوع 2 می‌تواند به طور موثر از طریق رژیم غذایی شدید و مدیریت وزن درمان شود، ارائه کرده است.

آخرین تحقیقات انجام شده توسط تیمی به رهبری محققان دانشگاه گلاسگو، موفق به اثبات این نکته شده است که دیابت نوع 2 در واقع تنها با یک برنامه مدیریت وزن می‌تواند معکوس شود.

این مطالعه نشان داد که تقریبا نیمی از همه شرکت کنندگان، یک سال پس از رعایت این برنامه غذایی، بدون استفاده از داروهای ضد دیابت، به حالت غیر دیابتی بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی که به سرعت قند خون را کاهش می‌دهند

"مایکل لین"، سرپرست مطالعه می‌گوید: یافته‌های ما حاکی از آن است که حتی اگر شما 6 سال دیابت نوع 2 داشته باشید، سوق دادن بیماری رو به بهبودی امکان‌پذیر است. برخلاف رویکردهای دیگر، ما بر نیاز به کنترل طولانی‌مدت از دست دادن وزن از طریق رژیم و ورزش تمرکز می‌کنیم و انعطاف‌پذیری را برای بهینه‌سازی نتایج فردی تشویق می‌کنیم.

آزمایشات روی 298 بزرگسال طی دو سال انجام شد. نیمی از شرکت‌کنندگان تحت برنامه مدیریت وزن جدید قرار گرفتند، در حالی که نیمه دوم به عنوان گروه شاهد به دنبال درمان‌های معمول دیابتی با بهترین عملکرد رفتند.

برنامه مدیریت وزن شامل افرادی بود که به طور کامل از مصرف داروهای ضد دیابتی دور شده بودند و یک رژیم غذایی کامل به عنوان جایگزین داشتند.

هر شرکت کننده برای سه تا پنج ماه یک رژیم غذایی را که به میزان حدود 800 کالری در روز دریافت می‌کرد، اتخاذ کرد.

نتایج قابل توجه بود. تقریبا نیمی از همه شرکت‌کنندگان یک سال پس از رعایت این رژیم، بهبودی کامل دیابت را نشان دادند. حتی جالب‌تر هم ارتباط بین میزان بهبودی و میزان کاهش وزن بود که 86 درصد شرکت‌کنندگان وزن خود را به میزان بیش از 15 کیلوگرم کاهش دادند.

"روی تیلور" یکی دیگر از محققان از دانشگاه نیوکاسل گفت: دستورالعمل‌های مدیریت و کنترل دیابت نوع 2 به جای درک علت اصلی، بر کاهش سطح قند خون از طریق درمان‌های دارویی تمرکز می‌کنند.

وی افزود: رژیم غذایی و شیوه زندگی مسائل اصلی هستند، اما کنترل دیابت با کاهش دریافت کالری به ندرت مورد بحث قرار می‌گیرد.

این آزمایش، همراه با مطالعات اخیر، شواهد محکمی را نشان می‌دهد که رژیم غذایی مخصوص باید اولین شیوه درمان برای میلیون‌ها نفر مبتلا به دیابت نوع 2 باشد.

این مطالعه جدید در مجله معتبر پزشکی The Lancet منتشر شده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین