کد خبر: ۱۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هیاتی علمی فرهنگی متشکل از پنج نفر از جامعه علمای لبنانی که شامل 4 مرد و یک زن است، امشب وارد بجنورد می شود، اظهار کرد: دعوت از این عالمان، با هدف تفویت فضای همدلی میان برادران اهل سنت و شیعیان است.
ناطقان: حجت الاسلام علی خادمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: لبنان کشوری کوچک و کم جمعیت، اما از آزادترین کشورهای دنیا است که اقوام و فرقه های مختلف مذهبی با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور این کشور مسیحی، نخست وزیر لبنان اهل سنت و رئیس مجلس کشورشان شیعه است، ادامه داد: خوشبختانه حزب الله حرف اول و آخر در تصمیم گیری های این کشور را می زند اما به دنبال سهم خواهی نیست.

وی با اشاره به اینکه امنیت لبنان مدیون نیروهای انقلابی حزب الله است، اظهار کرد: معادلات گروه های تکفیری با نیروی ایمان حزب الله در هم ریخته و همه لبنانی ها حزب الله عزیز را گرامی می شمارند.

این مسئول در تشریح سفر عالمان لبنانی به خراسان شمالی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گلباران مزار شهدا، سخنرانی در بین خطبه های نماز جمعه، دیدار با استاندار، میزگرد در شبکه اترک، حضور در اماکن تاریخی و فرهنگی بجنورد، بازدید از شهرستان راز و جرگلان، نشست با علمای فریقین، نشست با مردم اهل سنت راز و جرگلان و دیدار با علمای اهل سنت استان را از برنامه ها ذکر کرد.

حجت الاسلام خادمی در خصوص برنامه های سفری بانوی اهل سنت این هیات لبنانی نیز گفت: وی از بانوان عالم لبنان است و برنامه هایی از جمله جلسه با بانوان فرهیخته خراسان شمالی، جلسه با طلاب خواهر در مدرسه الزهرا، دیدار با اساتید و دبیران خواهر با همکاری آموزش و پرورش و غیره پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سفر کاروان عالمان خراسان شمالی به لبنان که متشکل از علمای شیعه و سنی بود نیز سفری وحدت بخش و موثر بود که در خردادماه صورت گرفت، یادآور شد: لبنان کشوری نمونه در هدف تعالی بخشیدن به اخوت دینی است و با وجود اینکه ایران اسلامی منادی وحدت است و این شعار در محور مقاومت و اخوت دینی در لبنان نیز عملیاتی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تشریح کرد: در این سفر علمی فرهنگی، دکتر شیخ حسن قدیس، شیخ ذبیر، عبدالله الجبری به همراه یک مترجم لهجه لبنانی و یکی از بانوان عالم اهل سنت این کشور به خراسان شمالی می آیند.

حجت الاسلام خادمی در بخشی از سخنان خود به موضوع سخنرانی شب گذشته رئیس جمهور آمریکا و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت صهیونیستی ها اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیسم و استکبار جهانی سال ها با طراحی نقشه منتظر فرصت بودند و در این روزها با طرح جنون ترامپ و شخصیت نامتعادل وی زمانی را برای اجرای بسیاری از نقشه های خود از جمله موضوع مذکور به دست آورده اند.

وی تصریح کرد: جهان اسلام با این تصمیم آمریکا کنار نخواهد آمد و سکوت شیوخ عرب که خود را به دلار آمریکا فروخته اند، بحثی جدا از جهان اسلام و غیرت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه به بهانه های واهی قلب جهان اسلام را تسخیر کرده و دل مسلمانان را به درد آورده اند، اظهار کرد: جهان اسلام در برابر این گستاخی آن ها سکوت نمی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تمام نقشه های آن ها را نقش برآب خواند و با بیان اینکه می خواستند به محور مقاومت ضرب بزنند اما از دل همین مبارزه با تکفیری ها لشکر فاطمیون، زینبیون، رسول الله، هشت شعبی و غیره خارج شد، اضافه کرد: لشکریان اسلام بی شک در آزادسازی قدس نیز ایفای نقش خواهند کرد.

حجت الاسلام خادمی افزود: با اتفاق مبارک نابودی داعش و حذف آن از جغرافیای سرزمینی بسیاری از امیدها در دل محور مقاومت و مردم منطقه زنده شده است.

وی گفت: به لطف مبارزه با افراطی گرایان امروز شاهد بسیاری از موفقیت ها از جمله خودکفایی سپاهیان اسلام در زمینه های نظامی و موشکی هستیم.

وی یادآور شد: اگر امروز صهیونیست ها سکوت کرده اند این سکوت به منزله سر عقل آمدنشان نیست بلکه از ترس است.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: این ترس و وحشت از موشک هایی است که به سمت تلاویو و اورشلیم و سرزمین های صهیونیستی هدف قرار داده شده تا در صورت کوچک ترین اشتباه استکبار جهانی، تار و پودشان با خاک یکسان شود.

این مسئول گفت: با سخنرانی دیروز رئیس جمهور آمریکا، اخوت اسلامی مستحکم و جهان اسلام منسجم تر می شود تا با وحدت و یکرنگی در آینده دشمنان اسلام را از سرزمین های اسلامی بیرون برانیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین