کد خبر: ۱۱۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی که ایرانی‌ها به آن مبتلا می شوند، خبر داد.
ناطقان: محمود جباروند دبیر کل و رئیس هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه شایع ترین بیماری‌های چشمی ایرانی‌ها مشابه سایر کشورهای دنیاست، گفت: عیوب انکساری در ردیف اول شایع‌ترین بیماری‌های چشمی ایرانیان قرار دارد و پس از آن کاتاراکت یا آب مروارید و بیماری‌های چشمی ناشی از دیابت در جایگاه های بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: بیماری‌های پلک چشم و مجاری اشکی، انحراف چشم و گلوکوم یا آب سیاه دیگر بیماری‌های شایع چشمی در کشور محسوب می‌شود.
علل ابتلا به بیماری های چشمی

دبیر کل انجمن چشم‌پزشکی ایران در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد گلوکوم(آب سیاه) و کاتاراکت (آب مروارید) نسبت به گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده است، عنوان کرد: ما از نظر آماری در شیوع گلوکوم و کاتاراکت تفاوتی با سایر دنیا نداریم، اما به دلیل افزایش دسترسی مردم به خدمات چشم‌ پزشکی  و آگاهی‌رسانی بیشتر تشخیص این بیماری‌ها بیش از گذشته شده و به نظر می رسد که شیوع آن افزایش پیدا کرده است، اما اینطور نیست.

وی به نقش ارث و برخی عوامل در بروز بیماری‌های چشمی اشاره کرد و گفت: ژنتیک به خصوص در بیماری آب مروارید،‌ رژیم غذایی ناسالم مصرف سیگار و الکل در بروز بیماری‌های چشمی تاثیر زیادی دارد.
وقتی قندخون قدرت بینایی را نشانه می رود

دبیر کل انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به تاثیر دیابت در بیماری های شبکیه چشم و تاثیر آن بر بینایی افراد تصریح کرد: اگر بیماران دیابتی قند خون خود را کنترل کنند هرگز به بیماری‌های چشمی ناشی از دیابت مبتلا نمی‌شوند، در افراد دیابتی که قند خون را کنترل نمی کنند افزایش قند بر روی شبکیه چشم تاثیر منفی می‌گذارد و در نهایت منجر به خونریزی چشمی و کاهش دید در افراد می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین