کد خبر: ۱۱۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲
زردی یکی از بیماری‌هایی است که گاه به طور جدی نوزادان و والدینشان را نگران می‌کند؛ به طور کلی بیش از ۷۰ درصد نوزادان در روز‌های نخست تولد به این عارضه مبتلا می‌شوند.
ناطقان: زردی یکی از بیماری‌هایی است که گاه به طور جدی نوزادان و والدینشان را نگران می‌کند.

به طور کلی بیش از ۷۰ درصد نوزادان در روز‌های نخست تولد به این عارضه مبتلا می‌شوند که این آمار در نوزادانی که پیش از موعد متولد شده‌اند به حدود ۸۰ درصد می‌رسد.

زردی در نوزادان با بی‌رنگی یا زرد شدن پوست بدن و چشم‌ها همراه است که این عارضه به علت افزایش بیلی‌روبین در خون اتفاق می‌افتد. در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود زردی نوزادان دارند.

جهت درمان زردی نوزاد هر روز نصف تا یک قاشق چای‌خورى تخم گشنیز را در یک و نیم استکان آب بجوشانید تا نیمى از آن باقی بماند، سپس آن را صاف کنید و به نوزاد بدهید؛ این کار را چند روز انجام دهید.

برای درمان زردی نوزاد یک قاشق چای‌خورى تا یک قاشق مرباخورى ترنجبین را در کمى آب جوش حل و صاف کنید و به نوزاد بدهید. این کار را چند روز تکرار کنید.

حمام درمانی با عصاره یا جوشانده گیاهان گل بنفشه و ختمی نیز یکی دیگر از روش‌های درمان زردی نوزاد است.

حدود یک نخود شیرخشت و نصف قاشق چای‌خوری ترنجبین را در نصف استکان آب جوش حل و با پارچه نخی صاف کنید سپس این محلول را روزانه ۲ تا سه بار به نوزاد بدهید.

مقداری ترنجبین را در آب حل کنید و با پارچه آغشته شده به آن پیشانی و پشت گوش نوزاد را ماساژ دهید.

آرد جو نرم و الک شده را روی بدن نوزاد (به جز صورت و ناف او) بپاشید.

حجامت نوزاد یکی از سریع و موثرترین روش‌های درمانی زردی نوزاد است که به طور معمول هیچ عارضه‌ای در پی ندارد. برای حجامت نوزاد بر روی لبه بیرونی لاله گوش و نیز پشت گوش، خراش‌های ظریفی ایجاد می‌شود همچنین می‌توان یک تا ۲ خراش ظریف نیز در منطقه حجامت عام (بین دو کتف) نوزاد وارد کرد.
توصیه‌های غذایی به مادر

مقدارى عناب نیم‌کوب شده و گل بنفشه را به نسبت مساوى با هم مخلوط کنید سپس آن را بجوشانید؛ این محلول را صاف و مقدارى ترنجبین و شیرخشت در آن حل کنید و به مادر نوزاد بدهید.آب لیمو شیرین را با سکنجبین، ترنجبین و شیرخشت مخلوط و روزانه یک فنجان میل کنید.

عرق کاسنی و شاه‌تره را به نسبت مساوی مخلوط و روزانه سه استکان مصرف کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین