کد خبر: ۱۱۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران با اشاره به حمایت های جدی شهرداری تهران از حوزه دین و مساجد در دوره جدید مدیریت شهری گفت : شایعات درباره قطع کمک های شهرداری تهران به مساجد صحت نداشته و کذب است .
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده در آیین افتتاح مسجد حاج صفر علی معمار در بازار تهران در پاسخ به شایعات اخیر در رابطه با قطع کمک های شهرداری تهران از مساجد با تأکید بر افزایش حمایت ها و پشتیبانی های مدیریت شهری پایتخت از مراکز دینی و مساجد گفت : تغییر در نحوه تخصیص اعتبارات طبق اسناد بالادستی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در جهت تحول و کیفیت بخشی به مساجد برای پاسخگوئی به نیازهای روز جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، انجام می پذیرد .  

وی ضمن بیان افزایش کیفی و کمی برنامه های دهه های ولایت و کرامت امسال در دوره جدید مدیریت شهری گفت : توزیع محصولات فرهنگی و کمک نقدی پنج ملیون ریالی به همه مساجد شهر تهران در مناسبت های مذهبی به ویژه عید غدیر جهت برگزاری با شکوه جشن های "غدیر، عیدآسمانی" و "در شادی اهل بیت شاد باشیم" در همین دوره انجام گرفت . علاوه بر آن برگزاری ویژه برنامه های عید آسمانی در 110 مسجد شاخص پایتخت همراه با اعزام مبلغان تخصصی و با همکاری ائمه جماعات و بنیاد فرهنگی امامت برای نخستین بار و همچنین مسابقه مفهومی بزرگ غدیر و دهه کرامت ، نمونه موفقی از افزایش حمایت های شهرداری تهران از مساجد در دوره جدید مدیریت شهری به شمار می رود .     

صادق زاده در ادامه راهکار کاهش آسیب های اجتماعی و مهار تهدیدات فرهنگی را در استفاده از همه فرصت های موجود با بهره مندی از مدیریتی خلاق و نوآور و احیای کارکردهای فراوان مسجد دانست و افزود: به دلیل گستردگی شبکه مساجد و جامعه هدف پیرامونی آن، این حوزه فرهنگی نقش مهمی در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد و بهترین پایگاه برای تربیت و هدایت صحیح جوانان است چرا که با قرار گرفتن در این مسیر ، زمینه پرورش استعدادهای آنان فراهم می شود .

مسجد باید کانون تجمع نسل جوان و مرکز گردهمایی های صمیمانه آنها باشد

صادق زاده افزایش رونق مساجد را در گرو حضور گسترده شهروندان و جوانان دانست و گفت : مساجد باید متحول شوند و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند مساجد آنگاه خواهند توانست نقش تاریخی خود را در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایفا کنند که بتوانند مخاطبان خود، به خصوص نسل نوجوان و جوان را جذب و حفظ نمایند.

وی اظهار داشت : مسجد، کانون عبادت و جایگاه بیان معارف دین اسلام و مرکز ارتباط مؤمنین با یکدیگر بوده و مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در برنامه ریزی های دینی و فرهنگی و اجرای برنامه های مسجد، در جذب آنها به مسجد مؤثر است . مسجد باید کانون تجمع نسل جوان و مرکز گردهمایی های صمیمانه و معنوی آنها باشد و نباید جای جوانان در مساجد خالی باشد .

وی در پایان با اشاره به مشارکت مردم در ساخت و توسعه مساجد گفت: این مسجد نمونه خوبی در این جهت به شمار می رود چراکه طبق گفته امام محترم جماعت؛ هزینه نوسازی این مسجد سه میلیارد تومان بوده که از طریق کسبه و بازاریان فراهم گردیده و بدیهی است وقتی مردم در آن مشارکت می کنند؛ در ادامه نیز با حضور خود در آبادانی مسجد مؤثر می باشند .

براساس گزارش شهرنوشت، مسجد حاج صفرعلی معمار در محله درخونگاه و در انتهای بازار مسگرها و سرگذر لوطی صالح قرار گرفته و در سال 1215 قمری ساخته شده که نیاز به تخریب و نوسازی داشت .

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین