کد خبر: ۱۱۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳
نامه نماینده ارومیه خطاب به وزیر صنعت:
آنگونه که همگان اطلاع دارند سیگار تنها کالایی بود که در سال تحریم مورد تحریم قرار نگرفت و از سویی قیمت سیگار در داخل کشور نسبت به سایر کشورهای همسایه و منطقه بسیار ارزان‌تر بوده که بی‌شک این نیز از توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی است.
ناطقان: نادر قاضی‌پور در نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با ساماندهی صنعت دخانیات کشور، اظهار کرد: امسال مصرف سیگار در کشور به ارزش 70 تا 80 میلیارد نخ سیگار پیش‌بینی می‌شود که باید این میزان با حمایت از تولید ملی و شرکت دخانیات ایران تامین شود تا جلوی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای قاچاق این جنس و بروز سایر مشکلات گرفته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دلایل خود برای این درخواست را این‌گونه شرح داده است: رمزی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات آمار مصرف کشور در اردیبهشت ماه امسال را رقمی بالغ بر 55 میلیارد نخ اعلام کردند.

این آمار اعلام شده از سوی رمزی مربوط به سال 90 است در حالی که در 6 سال گذشته با توجه به افزایش جمعیت، کاهش سن افراد سیگاری و افزایش چشمگیر مصرف سیگار در بین بانوان این رقم قطعا افزایش یافته و در حدود 70 تا 80 میلیارد نخ سیگار برآورد می‌شود.

آنگونه که همگان اطلاع دارند سیگار تنها کالایی بود که در سال تحریم مورد تحریم قرار نگرفت و از سویی قیمت سیگار در داخل کشور نسبت به سایر کشورهای همسایه و منطقه بسیار ارزان‌تر بوده که بی‌شک این نیز از توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی است.

با توجه به هدف‌گذاری مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور برای تولید 45 میلیارد نخ سیگار در امسال سوال اصلی اینجا است که باقی‌مانده نیاز کشور از کجا تامین‌ خواهد شد؟

به طور قطع این تعداد باقی‌مانده بخش اندکی از طریق مرزهای رسمی وارد کشور می‌شود و میزان قابل توجهی نیز به صورت قاچاق وارد کشور خواهد شد.

اکنون با توجه به دلایل فوق آیا برای مقابله با توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده و قاچاقچیان سیگار بهتر نیست در مقابل از تولید ملی توسط شرکت دخانیات ایران حمایت شود.

ارز مورد نیاز سیگار قاچاق توسط صرافان کشورهای همسایه تامین و جا به جا می‌شود که رقم بسیار بالایی بوده و لازم است وزارت‌خانه‌های امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساماندهی این امر مهم را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین