کد خبر: ۱۱۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنج‌های قهوه‌ای، موجودیت میزان بالایی از منگنز در آن‌ها است. یک فنجان برنج قهوه‌ای پخته شده تقریبا تمام نیاز‌های منگنز روزانه ۸۸ درصد را فراهم می‌کند. منگنز، ماده غذایی مفیدی است که به مقدار کمی از آن در غذا‌های گوناگون یافت می‌شود.
ناطقان: برنج قهوه‌ای دارای مقدار زیادی لیگنین است که به تشکیل دیواره سلولی گیاه کمک می‌کند. برخی از محققین بر این باورند که لیگنین‌ها برای محفاظت از انسان در برابر بیماری‌های مختلف و قلب، مفید هستند. یکی دیگر از مواد مغذی که در برنج قهوه‌ای یافت می‌شود منیزیم است، این ماده معدنی برای سلامتی قلب حیاتی است و کمبود آن در بسیاری از موارد می‌تواند آسیب زننده باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنج‌های قهوه‌ای، موجودیت میزان بالایی از منگنز در آن‌ها است. یک فنجان برنج قهوه‌ای پخته شده تقریبا تمام نیاز‌های منگنز روزانه ۸۸ درصد را فراهم می‌کند. منگنز، ماده غذایی مفیدی است که به مقدار کمی از آن در غذا‌های گوناگون یافت می‌شود. غذا‌های دانه‌ای مانند برنج قهوه‌ای حاوی فیبر و سبوس هستند. به همین دلیل است که برنج قهوه‌ای مزایای فراوانی را برای سلامتی افراد نسبت به برنج سفید به ارمغان می‌آورند. تحقیقات علمی نشان داده اند که جایگزین کردن برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. کربو هیدرات‌های تصفیه شده در برنج سفید، ممکن است در سطح قند خون تاثیر گذار عمل کنند و سبب افزایش آن شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین