کد خبر: ۱۱۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
نتایج یک بررسی جدید نشان داد، کاهش وزن در زنان حتی اگر اندک باشد، می‌تواند به میزان قابل توجهی ریسک ابتلا به سرطان سینه را در‌ آنها کاهش دهد.
ناطقان: نتایج یک بررسی جدید نشان داد، کاهش وزن در زنان حتی اگر اندک باشد، می‌تواند به میزان قابل توجهی ریسک ابتلا به سرطان سینه را در‌ آنها کاهش دهد.

بر اساس این تحقیقات، از دست دادن 15 درصد از وزن بدن و یا بیشتر، می‌تواند ریسک سرطان سینه را تا 37 درصد در زنان یائسه کاهش دهد؛ قبل از قرار گرفتن در این دوران، کاهش 5 درصدی وزن بدن برابر با کاهش 12 درصدی ریسک ابتلا به سرطان سینه است.

این پژوهش همچنین نشان داد، اضافه‌وزن تا 50 درصد می‌تواند زنان چاق را در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دهد؛ کاهش اندکی وزن می‌تواند تأثیر شگرفی در کاهش احتمال بروز سرطان سینه داشته باشد.

محققان با بررسی بیش از 61 هزار و 335 زن دریافتند، اضافه‌وزن یا چاقی به شدت با بعضی از سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه ارتباط مستقیم دارد و می‌تواند سلامتی زنان را به خطر اندازد.

روآن چلوبوسکی، سرپرست تیم تحقیق از دپارتمان آنکولوژی سیتی هوپ کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «کمی کاهش وزن که البته پایدار باشد می‌تواند منجر به پیامدهای خوب سلامت شود.».

 به گفته چلوبوسکی، شمار زیادی از فاکتورهای پرخطر، نظیر کاهش التهاب، با کاهش وزن مرتبط هستند که می‌تواند موجب کاهش ریسک سرطان باشد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین