کد خبر: ۱۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۲
به گفته محققان استفاده از پروتزهای دندانی موجب سوء تغذیه می‌شود.
ناطقان: یافته‌های یک مطالعه تحقیقاتی حاکی از آن است که استفاده‌کنندگان از پروتز‌های دندانی در خطر سوء تغذیه قرار دارند، زیرا آن‌ها نمی‌توانند غذای سالم بخورند.

بر اساس گزارش تلگراف، پروتز‌ها و دندان‌های مصنوعی باعث می‌شوند تا دارندگان آن‌ها به سختی بتوانند غذای سالم را بجوند و همین موضوع موجبات سوء تغذیه را در آن‌ها فراهم می‌کند.

محققان کالج کینگ لندن دریافتند همان‌طور که افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند در معرض سوء تغذیه قرار دارند به همان شکل افرادی که از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند نیز با این مشکل مواجه هستند.
 
در هر دو مورد، یعنی از بین رفتن دندان‌ها و کاربرد پروتزهای دندانی باعث از بین رفتن مفصل و ضعف ماهیچه‌ای می‌شود و می‌تواند فرد را در معرض خطر شکستگی‌های استخوانی قرار دهد.

به گفته محققان،کاربران پروتزهای دندانی، یا آنهایی که تعداد کمی دندان در دهان دارند به سختی می‌توانند میوه و سبزیجات فیبری و آجیل و گوشت که برای تغذیه خوب و سلامت ضروری هستند  استفاده کنند.

اگرچه پروتزها باعث بهبود عملکرد جویدن می‌شوند اما نیروی نیش آنها خیلی ضعیف‌تر از دندان‌های طبیعی است به این معنی که کاربران اغلب از خوردن غذاهای خاص اجتناب می‌کنند.

محققان می گویند مطالعه نشان می‌دهد که بهداشت دهان و دندان  و جلوگیری از از دست رفتن دندان‌ بسیار مهم است  و از دست دادن آنها می‌تواند کمبود‌های غذایی اساسی در زندگی ایجاد کند.

یافته‌های این تحقیق در مجله Geriatrics & Gerontology International منتشر شده است.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین