کد خبر: ۱۱۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
پلیس امارات از نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته در تمامی تاکسی های دوبی تا پایان سال 2018 میلادی خبر داد.
ناطقان: پلیس امارات در گزارشی اعلام کرد شیخ نشین دوبی برای حفظ امنیت راننده و مسافر با نصب دوربین‌های مداربسته تلاش‌هایی کرده است تا حدود ۹۵۰۰ تاکسی در این شهر مجهز به دوربین مداربسته شوند که به طور دقیق توسط اداره حمل‌ونقل و جاده‌ها نظارت می‌شود.

تاکنون بیش از 3200 دوربین مدار بسته در تاکسی های دوبی نصب و راه اندازی شده و تا پایان سال  ۲۰۱۸ همه تاکسی‌ها را پوشش می‌دهد.

این دوربین‌ها، به طور خاص، رفتار راننده و میزان خستگی آنها را کنترل می‌کند اما بر روی مسافر تمرکز نمی‌کند تا حریم شخصی آنها کنترل نشود.

براساس این گزارش هر تاکسی، سه دوربین خیلی کوچک دارد که یکی نزدیک آینه وسط است که تنها رفتار راننده را چک می‌کند.

به گفته یکی از مقامات، دو دوربین دیگر در جلو و عقب تاکسی، نصب شده و هیچ‌کدام مسافر را نشان نمی‌دهد. این دوربین‌ها به طور زنده کنترل نمی‌شوند و در شرایط لزوم به نیروی پلیس متصل می‌شود و پلیس، توانایی دانلود کردن فیلم را دارد. یکی از کاربردهای مهم این دوربین‌ها، سنجش خستگی راننده است و برای اثبات بی‌گناهی راننده هنگامی که شکایتی علیه آنها طرح می‌شود، مفید است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین