کد خبر: ۱۱۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
مهدی چمران:
رئیس سابق شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات شورای شهر تهران نیز مسأله این بود که مصر بودیم با بازشماری آراء حسن‌اعتماد مردم به صحت انتخابات ثابت شود و گرنه بنده می‌دانستم که رأی نمی‌آورم و اگر رأی می‌آوردم هم ادامه نمی‌دادم.
ناطقان: مهدی چمران عصر دوشنبه ۲۰ آذر در همایش جنبش دانشجویی در دانشگاه بوعلی‌سینا، ادامه داد: برخی شایعاتی درباره به‌کارگیری خواهرزاده‌ام در شهرداری بر سر زبان‌ها انداختند در حالی که من خواهری ندارم بنابراین نباید به این مسائل دامن زد.

وی یادآور شد: زمانی‌که در شورای شهر مسئولیت داشتم هیچ شخصی را از مسئولیتش عزل و کسی را وارد مجموعه نکردم و با همان اشخاص شورای پیش از خود فعالیت داشتم. این درحالی است که اکنون ۷۰ نفر از اعضای مجموعه شورا را کنار گذاشته‌اند و ۷۰ نفر جدید را وارد مجموعه کرده‌اند.

چمران درباره املاک شهرداری موسوم به املاک نجومی نیز گفت: در این‌باره بسیار فضاسازی و جوسازی شده است اما هر کسی که در این موضوع تردیدی دارد از دادستان تهران و قوه قضائیه می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: قاضی در این موضوع مختار است هر کسی، حتی خود بنده که تخلف کرده‌ام را، شناسایی و برایش حکم تعیین کند.

چمران درباره ارتباط با شورای جدید، گفت: چیزی به عنوان حمله علیه شورای گذشته در شورای فعلی وجود ندارد و اکنون نیز مشاوره‌های لازم را با هم داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات شورای شهر تهران نیز مسأله این بود که مصر بودیم با بازشماری آراء حسن‌اعتماد مردم به صحت انتخابات ثابت شود و گرنه بنده می‌دانستم که رأی نمی‌آورم و اگر رأی می‌آوردم هم ادامه نمی‌دادم.

چمران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این‌که ماهیت شکل‌گیری روز ۱۶ آذر استکبارستیزی بوده است، گفت: مقابله با استکبار عین پیروزی است چرا که طعم این پیروزی را پس از ایستادگی در دفاع مقدس چشیدیم.

وی با بیان این‌که حادثه ۱۶ آذر در پی مبارزه با استبداد شاه و استکبار جهانی شکل گرفت، اظهار کرد: آمریکا وقتی فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کردیم باز هم به تعهدات خود وفا نکرد، به‌طوری‌که اکنون خوش‌بین‌ترین افراد هم معتقدند به این کشور نباید اعتماد کرد چرا که مشکل آنها ایدئولوژی و تفکر امت اسلام است.

وی ادامه داد: در این اواخر هم با به‌وجود آوردن داعش در صدد این بودند که با پول مسلمانان عربی مسلمان‌کشی کنند و چهره‌ای از اسلام متعصب و تندرو را به جهانیان نشان دهند. بنابراین مسلمانان را به جان یکدیگر می‌انداختند و با فروش اسلحه به آن‌ها، در حقیقت با پول و خون ما زندگی می‌کنند.

چمران تصریح کرد: اکنون نیز به دولت غاصب و اشغالگر اسرائیل پیشنهاد می‌کنند پایتخت خود را تغییر دهد که البته سازمان ملل و شورای امنیت به این مسأله رأی مثبت ندارند.

وی با بیان این‌که طی هفته گذشته خیزش اسلامی خوبی از سوی مسلمانان علیه آمریکا در پی این پیشنهادش به اسرائیل به وجود آمد، افزود: قدس مسأله اول جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: ما مسلمانان کشور اسلامی ایران نیز در شرایط کنونی باید اختلافات درونی را کنار گذاشته و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و مکتب اسلامی حرکت کنیم.

چمران در ادامه با بیان این‌که نخستین شعار ما از زمان پیروزی انقلاب تاکنون آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی بوده است، اظهار کرد: اکنون نیز در پی تحقق این امور هستیم و هیچ‌گاه مخالفتی با این دو مهم نخواهیم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین