کد خبر: ۱۱۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
نائب رئیس اتحادیه میوه و سبزی به کم بودن انار در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در اقلام میوه شاهد کمبود انار در بازار هستیم و با نرخ بالاتری در بازار عرضه می شود و ارتباطی با شب یلدا ندارد.
ناطقان: اسداله کارگر با بیان غنی بودن بازار میوه در شب یلدای امسال اظهار داشت: به صورت کلی کمبودی در بازار میوه وجود ندارد، اما امسال در اقلام میوه شاهد کمبود انار در بازار هستیم و با نرخ بالاتری در بازار عرضه می‌شود و ارتباطی با شب یلدا ندارد؛ با توجه به عرضه و تقاضای آن در شب یلدا ممکن است درصدی افزایش قیمت داشته باشد.

وی ادامه داد: اتحادیه بر بازار میوه به ویژه در شب یلدا کنترل خواهد داشت و در صورت شکایت مردم در این خصوص و تماس با شماره اتحادیه به آن رسیدگی می‌شود البته ملاک اتحادیه فاکتور خرید است تا با بررسی آن، درصد لحاظ شده از سوی اتحادیه برای فروشنده و نیز مبلغ نهایی مشخص باشد. فروشندگان موظف به درج قیمت بر محصولات و نیز طبق تعرفه اتحادیه، مجاز به افزایش ۳۵ درصد بر قیمت خرید اقلام خواهند بود.

نائب رئیس اتحادیه میوه و سبزی درخصوص قیمت اقلام پرمصرف میوه نیز افزود: امروز در میدان مرکزی میوه و تره بار، انار از ۲۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان عرضه شده است، انگور بی دانه زرد از ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، انگور مهری ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، به از ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، کیوی ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، خرمالو شمال از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، خرمالوی کند از ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰، خیار رسمی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سیب زرد لبنانی ۱۲۰۰ تا ۴۵۰۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ تومان، پرتقال جنوب ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰، پرتقال شمال ۸۰۰ تا ۳۰۰۰، نارنگی تخم ژاپنی ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰، نارنگی تخم انشو ۱۲۰۰ هزار تا ۵۰۰۰، موز ۳۸۰۰ تا ۴۶۰۰ هزار تومان و لیمو شیرین ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
وی با اشاره به نوسان ۵۰۰ تا ۲ هزارتومانی در قیمت انواع میوه گفت: نارنج بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ و هندوانه بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
 
منبع:جام جم 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین