کد خبر: ۱۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
شیخ الازهر تاکید کرد، از انتفاضه ملت فلسطین درباره قدس حمایت می‌کند.
ناطقان: به نقل از الیوم السابع، احمد الطیب، شیخ الازهر در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد، از انتفاضه ملت فلسطین برای برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس حمایت می‌کند.

شیخ الازهر بر موضع خود مبنی بر حمایت از ملت فلسطین، مبارزه تا بازپس‌گیری سرزمینشان وبرپایی کشور مستقل و پایتخت آن قدس تاکید کرد.

روز جمعه نیز احمد الطیب درخواست دیدار با معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در واکنش بر به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل رد کرد.

همچنین هیئت علمای الازهر اعلام کرد، در حال تشکیل هیئت دائمی برای بررسی تحولات درباره تصمیم ترامپ در خصوص قدس است.

این هیات در بیانیه‌ای پس از نشست فوق العاده از همه دولت‌ها و سازمان‌های عربی و اسلامی خواست، مسؤولیت خود را در قبال قدس انجام داده و همه تدابیر سیاسی و قانونی لازم برای ابطال تصمیم ترامپ درباره قدس را اتخاذ کنند.

این هیئت در بیانیه خود از همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی، سازمان ملل، شورای امنیت و آزادگان جهان خواست، اقدامی کارآمد و جدی برای غیرقانونی خواندن این تصمیم اتخاذ کنند.

این هیئت تاکید کرد، تصمیمات متکبرانه و دروغین این چنینی در طول تاریخ، در واقعیت چیزی را تغییر نمی‌دهد.

هیئت الازهر تاکید کرد، قدس فلسطینی، عربی و اسلامی است و این حقیقتی است که تصمیمات نابخرادانه آن را از بین نمی‌برند.

این هیئت افزود، هویت عربی و فلسطینی قدس غیر قابل تغییر و بحث است.

هیئت مذکور همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی نباید اوضاع را بر روی زمین تغییر دهد و اقداماتی مخالف این قطعنامه‌ها انجام دهد را متذکر شد.

این هیئت نسبت به تلاش‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل، پیش از عقب‌نشینی آن از اراضی اشغالی و برپایی کشور فلسطین مستقل و پایتخت آن قدس هشدار داد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین