کد خبر: ۱۱۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مساجد پایتخت در بخش کمک‌های نقدی، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری شده است.
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین حمید مشهدی آقایی با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی مساجد استان تهران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: در امر یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور، اکثر قریب به اتفاق مساجد استان تهران از همان لحظات اول وارد عمل شدند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را با همکاری هلال‌احمر استان جمع‌آوری کردند.

وی با ارائه آماری درباره میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از سطح مساجد افزود: در موج اول کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه، مبلغ ۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم یا از طریق نهادهای مسئول برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان جمع‌آوری شد.

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره میزان کمک‌های غیرنقدی نیز اظهار کرد: کمک‌های غیرنقدی دریافت شده از مردم از طریق ۴۰ دستگاه «تریلی»، ۱۴۰۰ دستگاه «کامیون و کامیونت» و ۴۰۰ دستگاه «نیسان و وانت» به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی با اشاره به دسته‌بندی کمک‌های غیرنقدی ارسال شده به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: بیش از ۱۷ هزار «کنسرو»، ۸۰ هزار تخته «پتو»، ۲۰ هزار دست «لباس»، ۲ دستگاه تریلی «آب معدنی» و ۱۰۰ «کانکس» تا کنون از طریق مساجد سطح استان تهران به مردم کرمانشاه تقدیم شده است.این اقدامات خود جوش و سریع مساجد باعث شد تا هلال احمر استان از خدمات مساجد استان تهران تقدیر کند.

«آقایی» با تشریح اقدامات جهادی صورت گرفته از سوی مساجد در مناطق زلزله‌زده ابراز داشت: پس از وقوع زلزله در غرب کشور، بخشی از جهادگران مسجدی در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کرده و در امر آواربرداری و امدادرسانی مشارکت کردند.

وی ادامه داد: برخی از نیروهای جهادی مساجد برای تسهیل در امر امدادرسانی با استقرار آشپزخانه‌های سیار در مناطق زلزله‌زده اقدام به توزیع غذای گرم در میان مردم زلزله‌زده و امدادرسانان کرده‌اند. به عنوان مثال یکی از مساجد استان تهران با انتقال آشپزخانه خود به مناطق آسیب دیده، روزانه سه هزار «غذای گرم» را تهیه و توزیع کرده است.

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره حضور فعال مساجد تهران در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز گفت: امدادگران مسجدی در مناطق زلزله‌زده با اقداماتی همچون نصب «کانکس و چادر»، «بازسازی منازل» و تهیه «سازه‌های بتنی» در حال یاری‌رسانی به مردم زلزله‌زده هستند.

آقایی در تشریح اقدامات مساجد برای بازسازی مناطق زلزله زده بیان کرد : به عنوان مثال تعدادی از مساجد شهر اسلامشهر تصمیم گرفته‌اند با حضور در غرب کشور، بازسازی یک روستا در مناطق زلزله‌زده را انجام دهند.

وی در پایان با اعلام برنامه‌ آتی مرکز در امر امدارسانی به زلزله‌زدگان گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد از مساجد سطح استان دعوت کرده است که نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی مبادرت ورزیده تا از طریق این کمک‌ها ضمن همکاری با سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) و سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)، تعمیر و نصب «کانکس»، تجهیز روستاها به «سرویس‌های بهداشتی و حمام» و ساخت سازه‌های «بتنی» در ۲۱ روستا انجام شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین