کد خبر: ۱۱۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در حکمی دکتر محمدرضا زمانی را به سمت "سرپرست دانشگاه پیام نور" منصوب کرد.
ناطقان: در متن حکم دکتر منصور غلامی خطاب به دکتر محمدرضا زمانی آمده است: «با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور منصوب می‌شوید.

امید است با جلب مشارکت مسئولین استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین‌شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید. امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست‌های مؤثر به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرائی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.

دکتر محمدرضا زمانی متولد ۱۳۳۷ در شهرستان میمه اصفهان و استاد پایه ۳۴ است. وی تا کنون راهنمایی بیش از ۸۰ رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را در رشته‌های مرتبط با تخصص خود عهده‌دار بوده است. چاپ ۹۶ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، ارائه بیش از ۷۵ مقاله کامل و ۱۲۰ خلاصه مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر داخلی و بین‌المللی از فعالیت‌های علمی ارزنده او است.

دکتر زمانی عضو انجمن‌های علمی زیست‌شناسی، بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران است و در دو دوره در هیات مدیره انجمن زیست‌شناسی ایران عضویت داشته است. وی هم‌اکنون سردبیر مجله پژوهش‌های سلولی و مولکولی و نیز مدیر مسئول مجله بیوتکنولوژی ایران است. دکتر زمانی در سال‌های ۷۹ و ۸۰ به عنوان استاد نمونه دانشگاه رازی کرمانشاه برگزیده شده است.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور در حوزه فعالیت‌های آموزشی نیز افزون بر تدریس در مقاطع مختلف و دوره‌های متنوع مرتبط با زیست‌شناسی و زیست‌فناوری در دانشگاه‌های رازی، تهران، تربیت مدرس و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، سهم بسزایی در ایجاد و راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری علوم سلولی و مولکولی داشته است.

وی در حوزه پژوهشی نیز مجری و یا همکار اصلی در ده‌ها طرح تحقیقاتی و پژوهشی بوده که حاصل نتایج آنها علاوه بر تربیت نیروهای متخصص و انتشار مقالات علمی متعدد، دستیابی به فناوری‌های موردنیاز کشور بوده است.

دکتر زمانی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، از سوابق اجرایی ارزشمندی نیز برخوردار است. برخی از مسئولیت‌های اجرایی او عبارت از مدیرگروه زیست‌شناسی، مدیرکل تحصیلات تکمیلی، معاون پژوهشی و ریاست دانشگاه رازی، ریاست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، مسئول کمیته‌های ایمنی زیستی، زیست فناوری و پدافند غیر عامل زیستی وزارت علوم و نیز ریاست کمیسیون دائمی هیات‌های امنای دانشگاه‌هاست.

دکتر زمانی درمدت زمان خدمت خود، افزون بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی و اجرایی، به مدت 10 سال سابقه فعالیت در نهادهای انقلاب اسلامی و همچنین ۱۸ ماه سابقه حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی را در کارنامه خود دارد».

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم درنامه جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی در مدت تصدی ریاست دانشگاه پیام نور قدردانی کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین