کد خبر: ۱۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
جدا از خوشمزگی، خرما خواص مفیدی به‌ویژه برای سلامتی قلبی دارد. انواع مختلف خرما، یک ماده غذایی بسیار مفید برای اندام‌های بدن و به‌ویژه برای قلب است.
ناطقان: تحقیقات بسیاری که در سراسر جهان درباره خواص خرما انجام شده، نتایج حیرت‌آوری از خواص این ماده غذایی برای سلامتی انسان را نشان می‌دهد.درادامه خواص شگفت‌انگیز خرما را می‌خوانید.




افزایش انرژی بدن و مغز

خرما سرشار از قند‌های ساده همچون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز است و به همین دلیل یک ماده انرژی‌زای سریع برای بدن است. کارشناسان تغذیه به ورزشکاران توصیه می‌کنند ۲ وعده خرما قبل و بعد از تمرین‌ها داشته باشند تا انرژی لازم تامین شود. خرما به مغز انرژی لازم برای تقویت حافظه و تمرکز را می‌دهد و به همین دلیل خرما را به رژیم غذایی کودکان و سالخوردگان اضافه می‌کنند تا در مورد این گروه اخیر از خطر ابتلا به آلزایمر جلوگیری شود.

جلوگیری از سرطان

خرما غنی ازمنیزیم است و این ماده باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. منیزیم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها و از جمله انواع سرطان است. خرما دارای آنتی‌اکسیدانت‌هاست که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. در تحقیقی که در مجله بریتانیایی تغذیه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده خوردن خرما از امکان ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از سکته قلبی

خرما بخورید تا سالم‌تر بمانید

خرما یک منبع خوب برای پتاسیم است که ماده‌ای مهم در سلامتی قلب است. کارشناسان تغذیه می‌گویند مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما ۲۰‌درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد زنانی که روزانه ۳۲۰۰ میلیگرم پتاسیم مصرف می‌کنند ۲۱‌درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار می‌گیرند.

جلوگیری از سختی رگ‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه خرما از سخت‌شدن رگ‌ها جلوگیری می‌کند که علت اصلی سکته قلبی است. سخت‌شدن رگ‌ها در اثر بالا بودن کلسترول بد در بدن به‌وجود می‌آید. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما برای مدت ۴ هفته باعث کاهش تیروگلیسیرید‌ها در بدن به میزان ۱۵‌درصد و اکسیده شدن چربی در خون را به میزان ۳۳‌درصد می‌شود و همه این‌ها بدون بالا رفتن قند خون صورت می‌گیرد.

درمان زخم‌معده

خرما بخورید تا سالم‌تر بمانید

از خرما، به‌دلیل خاصیت تنظیم‌کننده دستگاه گوارش، از قرن‌ها پیش برای درمان زخم معده استفاده می‌شده است. تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ انجام شده، نشان می‌دهد که خرما التهاب حاصل از زخم معده را کاهش می‌دهد و این تحقیق همچنین ثابت می‌کند که خوردن خرما برای درمان زخم معده موثرتر از مصرف دارو است.

جلوگیری از کم‌خونی

خرما بخورید تا سالم‌تر بمانید

خرما سرشار از آهن است و ماده اصلی در هموگلبین خون است. کمبود آهن در بدن باعث کم‌خونی می‌شود و به همین دلیل خوردن روزانه خرما مقدار لازم آهن را به بدن می‌رساند و از کم‌خونی به‌ویژه در کودکان و زنان باردار جلوگیری می‌کند. ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۹/۰ میلیگرم آهن است.
برچسب ها: خرما ، سلامتی ، قلب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین