کد خبر: ۱۱۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
هموروئید، که گاهی اوقات "توده" نامیده می شود، رگهای متورم در مقعد و رکتوم شما است. علائم رایج هموروئید می تواند شامل درد، خارش، و خونریزی رکتوم باشد.
ناطقان: آنها می توانند درون یا بیرون مقعد و رکتوم تشکیل شده باشند، که به ترتیب هموروئید داخلی و خارجی نامیده می شوند.

در حالی که آنها معمولا به مدت چند هفته خود بخود بهتر می شوند، اما می توانند باعث ناراحتی خفیف تا شدید شوند. برای تحمل بیشتر آنها می توانید از درمانهای خانگی برای درمان آنها استفاده کنید:

 

1- فندق جادوگر

 

فندق جادوگر، نوعی میوه از خانواده فندق است که به تازگی کشف شده و برای محصولات زیبایی از روغن آن استفاده می شود. این فندق می تواند هر دو علت خارش و درد، یعنی دو علت اصلی هموروئید را کاهش دهد.

 

این یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند باعث کاهش تورم شود. فندق جادوگر را می توان در فرم مایع خریداری کرد، که به طور مستقیم به هموروئید اعمال می شود. همچنین می توان در محصولاتی نظیر دستمال مرطوب ضد عفونی و صابون نیز آن را یافت.

 

2- آلوئه ورا

 

ژل آلوئه ورا می توان در محصولات خریداری شده از داروخانه ها پیدا کرد. همچنین می توانید آن را به طور مستقیم از داخل برگ گیاه برداشت کنید. به گفته کلینیک کلیولند، آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که در درمان بیماری های التهابی پوست موثر است. با این حال، شما فقط باید از ژل آلوئه ورا خالص در هموروئید استفاده کنید.

 10 درمان خانگی هموروئید

برخی از افراد به آلوئه ورا آلرژی دارند، به خصوص کسانی که به سیر یا پیاز نیز آلرژی دارند. با مالیدن یک مقدار کم حجم از آن بر روی ساعد خود، وجود واکنش آلرژیک را بررسی کنید.

 

24 تا 48 ساعت صبر کنید، اگر هیچ واکنشی رخ نداده باشد، می توانید از آن استفاده کنید.

 

3-  حمام گرم با نمک اپسوم (سولفات دو منیزی)

 

حمام های گرم می توانند باعث آرام شدن تحریک هموروئید شوند. شما می توانید از یک "گودال حمام" استفاده کنید که یک وان پلاستیکی کوچک است که روی صندلی توالت قرار می گیرد، و یا یک وان حمام که به طور کامل در آن قرار بگیرید. برطبق گفته "سلامت هاروارد"، حمام گرم درحدود 20 دقیقه پس از هر حرکت روده ای بیشتر موثر خواهد بود. اضافه کردن نمک های اپسوم به حمام می تواند باعث کاهش بیشتر درد شود.

 

4-  پمادهای بدون نسخه

 

پماد و کرم های بدون نسخه ای، مانندPreparation H، می توانند تقریبا در هر دراگ استوری پیدا شوند و می توانند یک امدادرسانی فوری را ارائه دهند. برخی از آنها حتی می توانند تورم را نیز کاهش دهند و به هموروئید شما کمک کنند تا سریعتر بهبود یابد. اگر از یک کرم با هیدروکورتیزون استفاده می کنید، از آن برای بیش از یک هفته استفاده نکنید.

 

5-  دستمال مرطوب

 

استفاده از کاغذ توالت پس از یک حرکت روده می تواند هموروئید موجود را تشدید کند. در عوض، استفاده از دستمال مرطوب می تواند شما را بدون تحریک بیشتر تمیز نگه دارد. برای افزایش اثر بیشتر، شما می توانید دستمال مرطوبی را با مواد آرام بخش و ضد هموروئیدی مانند فندق جادوگر یا آلوئه ورا پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوبی را انتخاب می کنید، که الکل، عطر و یا سایر تحریک کننده ها را در آنها نداشته باشد. این مواد می توانند به جای از بین بردن نشانه ها، آنها را تحریک کنند.

 

6-  کمپرس سرد

 

برای کاهش تورم، هر 15 دقیقه یک بار، بسته های یخ و یا کمپرس سرد را به مقعد خود بمالید. برای هموروئید های بزرگ و دردناک، این می تواند یک درمان بسیار موثر باشد. همیشه یخ را درون یک پارچه یا حوله کاغذی بپوشانید و هرگز چیزی را که منجمد شده است، به طور مستقیم به پوست اعمال نکنید.

 

7-  نرم کننده های مدفوع

 

طبق گفته موسسه ملی دیابت و بیماریهای گوارشی و کلیه، نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند psyllium  می تواند به کاهش یبوست، ایجاد مدفوع نرم تر و ایجاد حرکت آسان و بدون درد در روده کمک کند. بسیاری از این مکمل های پسیلیوم شامل داروهایی به شکل پودر، کپسول و مایعات هستند که به صورت خوراکی می توانید بین یک تا سه بار در روز مصرف کنید.

 

8-  لباسهای زیر گشاد و راحت نخی بپوشید.

 

لباس های زیر تنگ یا آنها را که از پلی استر ساخته شده است، با جنس نخی که پوست با آن راحت تنفس می کند تعویض کنید.(به ویژه شورت نخی) زیرا می تواند منطقه مقعد را همزمان، هم تمیز و هم خشک نگه دارد. این به طور بالقوه می تواند علائم را کاهش دهد. از استفاده از مواد شوینده که دارای عطر بوده اجتناب کنید و یا از نرم کننده های پارچه برای کاهش تحریک استفاده کنید.

 

9-  جلوگیری از هموروئید

 

تغییر سبک زندگی و تغذیه بهترین راه برای جلوگیری از هموروئید است. خوردن مقدار زیادی فیبر غذایی (به خصوص از گیاهان) و نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از هموروئید ضروری است، زیرا همزمان روند گوارش را به درستی در حال حرکت نگه داشته و از یبوست جلوگیری می کند. ورزش منظم و جلوگیری از نشستن برای مدت زمان طولانی نیز می تواند به جلوگیری از هموروئید کمک کند.

 

موثرترین راه برای جلوگیری از یبوست، این است که درست هنگامی که اولین احساس دفع شروع شد، به دستشویی بروید. تاخیر در حرکت روده اجازه می دهد تا روده دوباره از مدفوع آب جذب کند؛ این باعث می شود، هنگامی که شما در نهایت میخواهید برای دفع به دستشویی بروید، مدفوع سخت تر شده و راحت دفع نشود.

 

10-  زمانی که باید با پزشک ملاقات کنید

 

هموروئید ها معمولا به راحتی درمان می شوند و به طور خودبخود نیز پاکسازی می شوند. در موارد بسیار نادر، هموروئید می تواند عوارض ایجاد کند. از دست دادن خون مزمن از یک هموروئید می تواند باعث کم خونی شود که کمبود سلول های قرمز خون است.

 

هموروئید داخلی نیز می تواند خون ریزی خود را داشته باشد، که منجر به هموروئید محکم و شدید می شود و می تواند درد شدید ایجاد کند. اگر درمانهای خانگی بعد از بیش از دو هفته موثر نباشد، قرار ملاقاتی را برای دیدن دکتر خود تعیین کنید. همچنین اگر برای اولین بار متوجه خونریزی در رکتوم شده و یا خونریزی رکتوم شما که قطع شده بود، دوباره شروع شده است، وقت آن است که باید بلافاصله ملاقاتی را با پزشک خود ترتیب داده و به نزد او بروید تا معاینات اساسی انجام گیرد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین