کد خبر: ۱۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
باقالی یکی از خوراکی هایی است که معمولا در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، اما کمتر در مورد خواص این ماده غذایی صحبت شده ست.
ناطقان: در این مقاله به برخی از مهم ترین خواص آن اشاره می کنیم.

 

انواع باقالی محبوب آسیایی‎ها‎ست. اسم دیگر این گیاه، لوبیای ‎شاخه‎ای‎ یا سویای سبز است. این لوبیا را پیش از آن‎که غلافش سفت شود، یعنی در حالت نارس می‎چینند و با همان غلافش بخار‎پز یا آب‎پز و در غذاهای لذیذ و یا میان‎وعده‎ها مصرف می‎کنند. در این مطلب فواید بی‌نظیر باقالی به شما معرفی می‎شود:

 

 

 

مصرف باقالی چه مزیت هایی دارد؟

 

 

پروتئین در ‎حکم سنگ بنای زندگی است و به ترمیم بافت‎های آسیب‎دیده، کمک می‎کند. یک فنجان باقالی حاوی ۱۷ گرم پروتئین است یعنی ۴۰ درصد میزان نیاز روزانه بانوان و ۳۰ درصد نیاز آقایان.این ماده معجزه‎گر همچنین شامل ۹ آمینو‎اسید Amino acid ضروری بدن است.

 

* آمینو اسید Amino acid:واحد تشکیل دهنده پروتئین است. آمینو اسیدها نقش مهمی در عملکرد مغز، ساخت توده عضلانی و افزایش وزن بدون چربی دارند.

 

 

 

باقالی به تقویت عضلات کمک می کند

هیچ میان‎وعده‎ای مفید‎تر از این خوراک نیست. پروتئین باقالی ۸۶ درصد بیشتر از سویای معمولی است و به همین دلیل بیشتر بدنسازان و ورزشکاران این خوراک را وارد برنامه غذایی خود می‎کنند. مصرف روزانه یک فنجان باقالی، هم به تقویت عضلات کمک می‎کند و هم انرژی لازم برای یک روز پر‎کار را فراهم می‎کند.

 

 

 

باقالی باعث استحکام استخوان‎ها می شود

سلامت استخوان‎ها بسیار اهمیت دارد، در‎ حالی ‎که ما معمولا اصلا به فکر حفظ و نگهداری آن‎ها نیستیم. از این به بعد به فکر ستون‎های بدن خودتان باشید و باقالی را وارد رژیم غذایی خود کنید تا از منگنز Manganese، پتاسیم Potassium، و ویتامین K این ماده که لازمه استخوان‎سازی هستند، استفاده کنید.

 



 

 

باقالی به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند

سیستم دفاعی، لازمه گذران یک زندگی سالم است و بدون آن انجام حتی ساده‎‎ترین کار‎ها برای ما مشکل می‎شود. بهترین حامی این سیستم، باقالی ا‎ست که سرشار از مس است و از ابتلا به بیماری‏‎ها پیشگیری می‎کند. همچنین مس موجود در باقالی، نیاز روزانه بانوان را تا ۶۰ درصد تامین می‎کند.

 

 

 

 

 

 

باقالی باعث افزایش سلامت قلب می شود

یکی از دلایل اصلی بیماری‎های قلبی برنامه غذایی نا‎سالم است. اگر به فکر سلامت این عضو اساسی بدن خود هستید، با باقالی دوست باشید. این ماده با فیبر بالا سطح کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی را کاهش می‎دهد.

 

 

 

 

 

 

باقالی سرشار از آنتی‎اکسیدان‎های مختلف است

چون باقالی حاوی آنتی‎اکسیدان است، به سم‎زدایی مورد نیاز بدن کمک بسیاری می‎کند. می‎دانید که اگر سموم بدن‎تان،  درست دفع نشوند دچار گُر‎گرفتگی می‎شوید. پس برای پاکسازی هرچه بیشتر بدن خود، تا می‎توانید باقالی مصرف کنید. در کنار این خاصیت، باقالی با رادیکال‎های آزاد free radicals هم که عامل سرطان و پیری زودرس هستند، مبارزه می کند.

 

 

 

 

باقالی سرشار از چربی‎های مفید است

یک فنجان پاچ‎باقلا ( باقلای پاکوتا) حاوی ۸ گرم چربی است که ۳ گرم از آن چربی‎های اشباع‎نشده است. این چربی‎ها با پایین آوردن سطح کلسترول، سلامت بیشتری به قلب هدیه می‎کنند. این چربی‎ها همچنین حاوی امگا ۳ هستند که عملکرد مغز را بهبود می‎بخشد.

 

 

 

 

 

باقالی برای پوست سودمند است

خصوصا با نزدیک شدن به دوره پیری، پوست‎مان نیازمند توجه بیشتری است و البته می‎دانید که برنامه غذایی سالم می‎تواند بهترین کمک را به پوست برساند.باقالی که سرشار از ویتامین A است، به سلامت و لطافت پوست کمک می‎کند، بینایی را بهبود می‎بخشد و نیز سیستم دفاعی بدن را تقویت می‎کند.

 

 

 

باقالی باعث بهبود عملکرد ریه می شود

این ماده خوراکی بی‎نظیر دارای ماده‎ای به نام جنیس‎تین  Genistin (هورمون گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدان) است که با بهبود کار ریه‎ها، بیماری آسم را بهبود می‎بخشد و التهابات تنفسی و سرفه را درمان می‎کند.

 

 

 

باقالی دارای خاصیت ضد‎التهاب است

آن‎هایی که این تجربه را داشته‎اند، می‎دانند که التهاب یک کابوس واقعی است.درد مفاصل و همچنین سفت شدن آنها، از انواع این التهابات است. این درد هم با برنامه غذایی مناسب قابل کنترل است و باقالی یکی از خوراکی‎های شفا‎بخش و ضد‎التهاب است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین