کد خبر: ۱۱۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
یک منبع محلی عراقی از کشف یک گور دسته جمعی جدید که دربرگیرنده بیش از ۴۰۰ جسد در نزدیکی شهرستان ایزدی نشین سنجار، واقع در شمال غربی عراق خبر داد.
ناطقان: به نقل از سایت سومریه نیوز، این گور دسته جمعی متعلق به ایزدیان بی‌گناهی است که توسط اعضای گروه تروریستی داعش به صورت وحشیانه‌ای اعدام شدند.

منبع محلی مذکور اعلام کرد: وزارت بهداشت و وزارت حقوق بشر عراق یک تیم پزشکی ویژه برای نمونه برداری از دی ان ای این اجساد برای شناسایی آنها و مشخص شدن هویت‌شان اعزام می‌کنند.

نیروهای امنیتی عراق پیش‌تر نیز گورهای دسته‌جمعی دیگری در استان نینوا بعد از بیرون راندن نیروهای گروه تروریستی داعش از این استان کشف کرده بودند.

پس از اشغال سنجار توسط داعش در سال ۲۰۱۴ هزاران تن از مردم ایزدی این منطقه اعدام شدند و بیش از ۵ هزار زن و دختر نیز به عنوان برده جنسی میان اعضای داعش تقسیم شدند که هنوز از سرنوشت ۳ هزار تن از این زنان اطلاعی در دست نیست.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین