کد خبر: ۱۱۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
در حالیکه منابع وابسته به نیروهای تروریستی از حمله عناصر داعش به مواضع وابسته به ارتش سوریه در منطقه التضامن واقع در جنوب دمشق خبر دادند منابع نیروهای سوری بر خنثی شدن این حمله توسط ارتش این کشور تاکید کردند. این در حالی است که یک حمله انتحاری در دمشق خنثی شد.
ناطقان: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (پنجشنبه) گزارش داد، گروه‌های مربوطه در سوریه توانستند یک عملیات انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی پل اللوان در سمت مسیر ارتباطی جنوبی دمشق خنثی کنند.

خبرگزاری سانا گزارش داد، این عملیات با کشته شدن عامل انتحاری و و انفجار خودرو قبل از رسیدن به هدف مورد نظر خنثی شد و تلفاتی نداشت.

این در حالی است که سیریانیوز گزارش داد، درگیری‌ها در منطقه التضامن باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه شده و نیروهای تروریستی توانستند کنترل تعدادی از مواضع نیروهای سوری را به دست بگیرند.

منابع مخالف و فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز به وقوع حمله غافلگیرانه داعش به منطقه التضامن و به دست گرفتن کنترل برخی مواضع وابسته به نیروهای سوریه اشاره کردند.

این در حالی است که برخی منابع حامی نیروهای سوری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که ارتش سوریه توانسته این حمله افراد مسلح در منطقه التضامن را دفع و خنثی کند.

اما یک فرمانده میدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک عنوان داشت: نیروهای داعشی از اردوگاه الیرموک به منطقه حد فاصل میان نیروهای دفاع ملی و افراد مسلح در خیابان عثمان بن عفان واقع در منطقه التضامن در دمشق نفوذ کردند و درگیری‌هایی میان دو طرف در این منطقه به وقوع پیوست اما نیروهای ارتش توانستند تروریست ها را به خارج از منطقه بیرون برانند.

عناصر گروه تروریستی داعش به همراه جبهه النصره و دیگر تشکیلات مسلح در جنوب دمشق مستقر هستند به طوریکه تروریست‌ها کنترل مناطق الحجر الأسود، التضامن، و بخش زیادی از اردوگاه الیرموک را به دست دارند.

نیروهای گروه تروریستی داعش همچنین توانسته بودند کنترل برخی مناطق در حومه شهر بوکمال واقع در استان دیر الزور را بعد از وقوع درگیری با نیروهای نظام به دست بگیرند.

منابع آگاه اعلام کردند که داعش حملاتی را به مواضع نیروهای سوریه در السیال، الصالحیة، الجلاء والحسرات انجام داد که این امر به کشته شدن تعدادی از این نیروها انجامید. داعشی‌ها هنوز در مناطقی از بوکمال هستند و این مساله باعث می‌شود تا دست به حملات غافلگیرانه علیه ارتش سوریه بزنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین