کد خبر: ۱۱۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در بررسی که از 110 چشمه نمونه در مناطق مختلف استان داشتیم، تغییراتی در این چشمه‌ها مبنی بر گوگردی شدن آب پس از زلزله اخیر را مشاهده نکردیم، اما اگر مردم گزارشی به ما بدهند حتما آن را بررسی خواهیم کرد.
ناطقان: محمدحسین ایزدی اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود سه هزار چشمه داریم که هر ماه از حدود 110 چشمه به صورت رندوم اندازه‌گیری کمی و کیفی آب انجام می‌شود تا وضعیت منابع آب مشخص شود.

وی با بیان این‌که قبل از زلزله 7.3 ریشتری یکبار این چشمه‌ها بررسی شده بود، تاکید کرد: پس از زلزله نیز  تمامی این چشمه‌ها از نظر وضعیت کمی و کیفی آب بررسی شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به این‌که این چشمه‌ها در تمام استان پراکنده هستند، خاطرنشان کرد: تغییر خاصی در کمیت و کیفیت آب این چشمه‌ها مشاهده نشده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در این 110 چشمه که توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب مطالعه شد موردی از گوگردی شدن آب چشمه و یا ترکیب آن با مواد نفتی نداشتیم.

وی افزود: اگرچه در چشمه‌هایی که توسط آب منطقه‌ای بررسی شد مورد خاصی مشاهده نشده اما این‌که چشمه‌های جدیدی بر اثر زلزله ایجاد شده باشد بعید نیست.

به گفته ایزدی، این‌که آب چشمه‌ها در نزدیک سرپل ذهاب با مواد نفتی ترکیب شده باشد بعید است، زیرا در آن منطقه منابع نفت نداریم اما گوگردی شدن آب چشمه خیلی بعید نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از مردم خواست در صورتی‌که چشمه‌های جدیدی مشاهده کردند که آب آنها بو یا حالت خاصی دارد، موضوع را با ذکر محل و آدرس دقیق چشمه با آب منطقه‌ای در میان بگذارند تا مطالعات لازم توسط کارشناسان صورت گیرد.

وی گفت: حتما باید از آب این چشمه‌ها نمونه‌برداری انجام و در آزمایشگاه آزمایش شود تا بتوان در خصوص وضعیت آب، موادی که در آن وجود دارد و یا احتمال خطرناک بودن آن اظهار نظر کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین