کد خبر: ۱۱۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
استاندار کرمانشاه، کانکس های تولیدی توسط قرارگاه خاتم سپاه را بسیار محکم دانست و از نصب بیش از ۸ هزار سکو در نقاط زلزله زده استان توسط این قرار گاه خبر داد.
ناطقان: هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه در حال برگزاری است، یادی از درگذشتگان حادثه دلخراش زلزله کرد و اظهار داشت: پشتیبانی سپاه، ارتش و هلال احمر سبب شد تلفات کم شود. روز اول  با تقسیم بندی که انجام شد کار امداد و نجات در روستاها را به سپاه و شهرها را به ارتش واگذار کردیم و این نظمی به کارها داد.

وی افزود: با همکاری هوانیروز،  اورژانس کشور و هلال احمر نزدیک ۸ بالگرد همان ساعات اولیه انتقال بیش از ۶ هزار مصدوم را انجام دادند که خوشبختانه طی آن عملیات حتی یک تلفات هم نداشتیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نزدیک ۹۰ هزار چادر توزیع کردیم و ۱۰ هزار چادر هم توسط کمک های مردم توزیع شد و در مجموع حدود ۱۰۰ هزار چادر توزیع شد و نسبت به زلزله های قبل کشور که به ازای هر یک چادر ۱۲ چادر هدر رفت داشتند ما هدر رفت چادر بسیار کم داشتیم.

وی ادامه داد: ۲۴۰ هزار پتو، ۴۰ هزار بهاری برقی، ۵۰ هزار دفترچه امداد که در ابتدا برای چادر بود و در اینده به خانه تعمیم داده می شود، مرحله اول توزیع کالای یکماهه صورت گرفته و در هفته اول دی ماه مرحله دوم صورت خواهد گرفت.

بازوند میزان تلفات را ۶۲۰ نفر طبق آمار اعلام کرد که ۲۹۶ نفر آن را برادران و خواهران اهل تسنن، ۳۷ نفر را برادران و خواهران شیعه و ۲۸۷ نفر را اهل حق تشکیل می داد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۹۰۰واحد روستایی خسارت دیده که در ۱۵۲۶ روستا تا کنون ارزیابی بعمل آمده و این کار آسانی نیست. ۱۲۵۵ روستا نیز بطور ۱۰۰ درصد تخریب شده و مابقی هم خسارت زیادی دیده اند.

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۹ هزار خانه ۱۰۰ درصد تخریب شده که ۱۳ هزار در روستا و ۱۲ هزار در شهرهاهستند و ۶۰ هزار خانه آسیب جدی دیدند که نیازمند تعمیر هستند.

وی افزود: پس از اسکان اظطراری بدنبال اسکان موقت هستیم که در این راستا اگر ۱۱ هزار کانکس در روستا نصب کنیم ۹۵ درصد اسکان موقت حل خواهد شد.

بازوند خاطرنشان کرد: توسط قرار گاه خاتم کار نصب ۸ هزار کانکس صورت خواهد گرفت و مابقی توسط کمک های مردمی صورت می گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: قرارگاه خاتم بسیار عالی پای کار است و با استقرار تجهیزات خود، الان روزانه حدود ۴۰۰ کانکس نصب می کند.

وی تصریح کرد:  سپاههای ۳۲ گانه کشور در روستاها تدارک و هماهنگی سکو سازی اسکان موقت را انجام می دهند و حدود ۸ هزار سکو توسط سپاه ساخته شد و قرارگاه خاتم برای نصب اقدام می کند.

بازوند ادامه داد: در فصای مجازی بحثی راجع به خراب بودن کانکس ها پخش شده بود که باید بگویم این ربطی به قرارگاه خاتم ندارد، چرا که کانکس های آنها بسیار محکم است و قرارگاه خاتم حاضر است کانکس های محکم را جایگزین آنها کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سپاه، ارتش و هلال احمر در زمان کوتاهی توانستند ۲۹۰۰ نفر را زنده از زیر آوار بیرون آورند که عملکردی فوق العاده بود.

بازوند با بیان اینکه در مجموع زلزله ۲۱ آبان، بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده است، گفت: همزمان با اسکان موقت عملیات پی کنی و فنداسیون ۵۶۰ واحد مسکونی شروع شده است.

وی افزود: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رونق کسب و کار به استان اختصاص یافت.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم استان توسعه پیدا کند باید همه حول محور منافع استان اجماع کنیم، گفت: مجمع نمایندگان استان با تمام توان برای کمک به زلزله‌زدگان به صحنه آمدند.

بازوند اظهار داشت: خدا را شاکرم توفیق خدمت را در استانی یافته ام که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کرده است.

وی افزود: برگزاری اولین نشست شورای اداری به دلیل روند آماده سازی زیرساخت ها برای ایام اربعین و همچنین وقوع بحران بزرگ زلزله به تعویق افتاده است. 

این مسئول گفت: بسیاری از هموطنان عزیز ما در این زلزله جان باختند که به خانواده تمامی این عزیزان تسلیت می گویم و روز 5 شنبه نیز آیین چهلمین روز درگذشت این عزیزان برگزار می شود که از همه برای حضور در این آیین و ابراز همدردی با این عزیزان داغدیده دعوت می کنم.

وی یادآور شد: در ایام اربعین حسینی تلاش های گسترده ای برای تکمیل زیرساخت ها در حوزه های مختلف صورت گرفت که بسیار ارزشمند است و اعتبارات بسیار خوبی نیز در این حوزه جذب شدند.

 استاندار کرمانشاه افزود: مردم در ایام اربعین پای کار آمدند و موکب های بسیاری در آن ایام ایجاد شدند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه برخی تصمیم گیری ها در حوزه اختیارات مدیریت ارشد استان نیست، گفت: در آخرین روزها به دلیل عدم موافقت مقامات کشور عراق، مرز خسروی در ایام اربعین برای عبور زوار بازگشایی نشد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین