کد خبر: ۱۱۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توافق صورت گرفته با شورای شهر قرار شده تا ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز اختصاص یابد.
ناطقان: محمد پرورش امروز در نشست مشترک شورای اسلامی شهر تهران با شرکت آبفای تهران با اشاره به وضعیت آبیاری فضای سبز گفت: استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز به هیچ عنوان منطقی و قابل قبول نیست اما با توجه به اینکه مجموعه فضای سبز برای اینکار از پیمانکاران استفاده می‌کند ممکن است گاهی با تخلفاتی روبه‌رو شویم.

وی ادامه داد: توافق شهرداری با فضای سبز این است که از  آب تانکر برای آبیاری استفاده شود اما گاها دیده می شود که پیمانکاران از آب شرب استفاده می‌کنند.

وی درخصوص اقدامات مقابله‌ای شرکت آب و فاضلاب تهران با این مسئله گفت: با توجه به اینکه کنترل سنجی صورت می‌گیرد، ما سریعا متوجه این تخلف می‌شویم و آن را به مقامات قانونی ارجاع می‌دهیم که در این شرایط تنها قاضی باید ببخشد و در اختیار ما نیست.

وی ادامه داد: آن بخش که مربوط به شرکت آبفا می‌شود این گونه تدبیر شده که گران‌ترین قیمت آب را در تعرفه از متخلفان در این  بخش گرفته می‌شود.

به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده قرار شده تا با ساخت تمام تصفیه‌خانه‌ها ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب پساب در تهران تولید شود و از این میزان بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون مترمکعب به فضای سبز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هدف از ساخت تصفیه‌خانه‌ها در نقاط جمعیتی این بوده که پساب مناسب برای فضای سبز را داشته باشیم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار شده که پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب منطقه ۲۲، سرخ‌حصار، لویزان و شوش برای این کار اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا سرمایه‌گذاری که برای پساب انجام می‌دهیم را شهرداری‌ها پرداخت کنند تا انجام این امر برای ما مقرون به صرفه باشد و باید گفت که نهایتا تا ۱۴۰۰ کار فاضلاب تهران تمام می شود و می توانیم از این قابلیت برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین