کد خبر: ۱۱۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه به هنر، سلیقه و توانمندی برای انتقال این مفهوم نیاز است، خاطرنشان کرد: با یک ویدئو می‌توان به شبهات اساسی پاسخ داد و البته یکی از اثرات منفی فضای مجازی همین ایجاد شبهه است و باید در مقابل آن به فرموده مقام معظم رهبری موضع فعالانه داشته باشیم.
ناطقان: محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تالار شهید آوینی بندرعباس، افزود: فضای مجازی فضایی است که در این پدیده یک خصلت و خاصیتی است که آن را از سایر پدیده‌ها متفاوت می‌کند و آن‌هم انتشار پرسرعتش است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: پیام و خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود هرکس به‌اندازه اطلاعاتش برداشت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در این فضا کارکنیم باید نقشه و پیام را خوب بیان کنیم، اظهار کرد: باید ابتدا پیام واقعی نماز را بیان کرده و به‌خوبی مطرح کنیم البته مهم است از چه مرجعی صادر شود و شنونده به اعمال خودمان نگاه می‌کند و سپس می‌پذیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه میزان پخش مطالب دینی و غیراخلاقی برابر است، اضافه کرد: مطالب دینی تأثیر بسیار بیشتری داشته و به‌طور مثال دعای فرج 20 میلیون بار بازدید دارد اما یک مطلب غیراخلاقی شاید به یک‌میلیون هم نمی‌رسد پس بستر لازم در جامعه وجود دارد و اقبال مردم به مطالب دینی بیشتر است.

وی ادامه داد: دشمنان از هر ابزاری برای ترویج مطالب غیراخلاقی استفاده کرده و امروزه ابزارشان فضای مجازی است، اما سؤال این است که آیا سال‌به‌سال بر جمعیت کسانی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند افزوده می‌شود یا خیر؟ در مراسم شب‌های قدر اقبال مردم سال‌به‌سال رو افزایش است یا خیر؟ کلاس‌های تفسیر قرآن در حال ازدیاد است یا خیر؟ پس نشان می‌دهد پایه اطلاعاتی مردم که در ذهنشان شکل‌گرفته، دلدادگی‌شان و تمامی این موارد وجود دارد و اعتقادات مردم سر جای خود است اما ما باید هنر کرده و نقشه راه را به‌درستی انتقال داده و آن را به‌نوعی طراحی کنیم که با عملمان بخواند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه باید پیام را اصولی منتقل کرد، عنوان کرد: شاید جوانان ما امروز حوصله و وقت نداشته و توجهی به سخنرانی نداشته باشند اما با ابزارهای جدید مانند فتوتیتر و موشن گرافی می‌توان پیام خود را به آن جوان رساند.

وی بابیان اینکه داستان‌های متعددی در خصوص نماز وجود دارد، اضافه کرد: باید واقعیت‌های زندگی و گره‌گشایی نماز بیان شود زیرا در اذهان می‌نشیند و می‌توان از این ظرفیت در فضای مجازی بهره برد و مسئولیت ما برای ترویج دین بالاتر از نگرانی آسیب‌های فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به هنر، سلیقه و توانمندی برای انتقال این مفهوم نیاز است، خاطرنشان کرد: با یک ویدئو می‌توان به شبهات اساسی پاسخ داد و البته یکی از اثرات منفی فضای مجازی همین ایجاد شبهه است و باید در مقابل آن به فرموده مقام معظم رهبری موضع فعالانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: نباید تمام حواسمان به دفاع کردن باشد بلکه باید به فکر جا انداختن مطالب و پیام‌های دینی هم باشیم.

آذری جهرمی بابیان اینکه اگر من مدیر و مسئول عامل به حرف خود نباشم، ترویج آن حرف از جانب خود نتیجه‌ای ندارد، افزود: کسی که در این فضا می‌خواهد کار کند لازمه نخستش توجه به خداست و اگر کسی دید حرفش در فضای مجازی پیش نمی‌رود کمی به اعمال خودش نگاهی بیندازد و ببیند ارتباطی بین اعمالش با دستورات خدا وجود دارد یا خیر.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی ابزار ترویج است اما نباید ذات ترویج یادمان رود و به خود فراموشی دچار شویم، گفت: فضای مجازی امروز تک‌بعدی نیست بلکه تمامی ابعاد انسان را مشاهده می‌کند و این ابزار بی‌نظیر امروز در اختیار ما وجود دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین