کد خبر: ۱۲۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی با پادشاه عربستان خواستار لغو کامل محاصره یمن شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه در کاخ الیزه اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان نگرانی شدید خود را درباره فجایع انسانی در یمن ابراز کرد و از پادشاه عربستان خواست که به طور کامل محاصره یمن را لغو کند تا کمک‌های بشردوستانه و کالاهای مورد نیاز وارد این کشور شود.

چندی قبل، جیمی مک‌گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد: محاصره مستمر بنادر یمن باعث کمبود شدید سوخت، موادغذایی و دارو در این کشور شده و این امر تعداد زیادی از ساکنان یمن را نیازمند کمک‌های فوری کرده است.

مک‌گولدریک افزود: زندگی میلیون‌ها تن از ساکنان یمن از جمله ۸.۴ میلیون یمنی که در آستانه قحطی قرار دارند، بستگی به توان ما در ادامه امدادرسانی‌های پزشکی، درمانی و ارسال بسته‌های موادغذایی و آب آشامیدنی دارد.

مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله سازمان جهانی بهداشت، کمیسیونر عالی پناهجویان و صندوق حمایت از کودکان این سازمان (یونیسف) اخیرا در بیانیه‌ای از ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواستند محاصره اعمال شده علیه یمن را فورا و به شکل کامل لغو کند.

در این بیانیه بر لزوم بازگشایی فوری و کامل تمامی بنادر یمن و سهولت بخشیدن به انتقال کالاهای ضروری تأکید شد.

سازمان آکسفام و پنج سازمان بین‌المللی حقوق بشری دیگر با انتقاد از محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی، همه طرف‌ها در این کشور را به توقف فوری حملات دعوت کرده و تاکید کردند: مردم یمن نمی‌توانند حملات بیشتری را تحمل کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ماکرون ، ریاض ، درخواست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین