کد خبر: ۱۲۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
فشار خون از جمله بیماری‌های شایع دوران ما است و خوشبختانه با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌توان به مبارزه با آن برخاست. اما در عین حال، مصرف چای بومادران نیز در کم کردن سطح فشار خون مفید است. مطالعات حیوانی نشان از آن دارند که چای بومادران به واسطه‌ی جلوگیری از ورود کلسیم به عروق خونی می‌تواند موجب کاهش فشار خون شود.
ناطقان:بومادران از جمله گیاهانی است که از آن به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می‌شود. این گیاه به سبب خواص بسیاری که دارد می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. برای آشنایی با خواص گیاه بومادران این نوشتار در نت‌نوشت را از دست ندهید.
خواص گیاه بومادران
۱- درمان گرفتگی قاعدگی:

از چای بومادران برای درمان گرفتگی قاعدگی استفاده می‌شود. این چای می‌تواند با آرام کردن ماهیچه‌ها در رحم موجب از میان رفتن گرفتگی‌ها شود. برای تهیه‌ی این چای باید دو یا سه قاشق چای‌خوری از گل این گیاه را در یک فنجان آب داغ، به مدت ۱۵ دقیقه، قرار دهید. بهتر است روزانه ۳ الی ۵ فنجان از این چای، ۲ روز پیش از شروع قاعدگی، مصرف شود.
۲- کاهش فشار خون:

فشار خون از جمله بیماری‌های شایع دوران ما است و خوشبختانه با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌توان به مبارزه با آن برخاست. اما در عین حال، مصرف چای بومادران نیز در کم کردن سطح فشار خون مفید است. مطالعات حیوانی نشان از آن دارند که چای بومادران به واسطه‌ی جلوگیری از ورود کلسیم به عروق خونی می‌تواند موجب کاهش فشار خون شود.
۳- تسکین علائم سرماخوردگی:

سرماخوردگی از جمله بیماری‌های معمول است و با استفاده از روش‌های متعددی می‌توان برای درمان آن اقدام کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از چای سنتی شمال اروپا، یعنی چای ترکیب نعناع، اقطی و بومادران است. اکثر علائم سرماخوردگی ناشی از التهاب بدن هستند. اما این چای می‌تواند موجب رفع التهاب شود و نتیجتاً تسکین علائم سرماخوردگی را به همراه داشته باشد.

برای تهیه‌ی این چای، مقادیر برابری از هر سه‌ی این گیاه‌ها را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. پس از آن می‌توانید چای را بنوشید و از خواص آن بهره ببرید.
۴- تسکین علائم آسم:

آسم به سبب تورم و التهاب نایژه یا برونش رخ می‌دهد. در واقع با ملتهب شدن نایژه‌ها، آن‌ها باریک‌تر می‌شوند و موجب اختلال در تنفس می‌گردند. اما مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که بومادران، می‌تواند موجب پهن‌تر شدن نایژه‌ها شود و نتیجتاً برای بیماران مبتلا به آسم مفید باشد.
۵- بهبود فرآیند هضم:

از دیگر مشکلاتی که می‌تواند به واسطه‌ی مصرف این گیاه مفید درمان شود، می‌توان به سؤهاضمه اشاره داشت. بر اساس مطالعات صورت گرفته، اسیدهای dicaffeoylquinic وluteolin-7-O-β-D-glucuronide موجود در بومادران می‌توانند جریان مایع صفراوی را افزایش دهند (چنان‌که احتمالاً می‌دانید مایع صفراوی در تجزیه‌ی چربی‌ها مفید بوده و می‌تواند بهبود فرآیند هضم را سبب شود).
۶- پیشگیری و درمان زخم معده:

از گیاه مورد نظر ما در طب سنتی عموماً در درمان مشکلات گوارش استفاده می‌شود. در حال حاضر برخی شواهد علمی نیز بر تأثیر مثبت بومادران در پیشگیری و درمان زخم معده صحه گذاشته‌اند.
۷- تسکین علائم سندروم روده تحریک‌پذیر:

برخی علائم سندروم روده تحریک‌پذیر عبارت اند از: اسهال، یبوست، درد شکم و … . اما بر طبق یک مطالعه‌ی حیوانی، بومادران می‌تواند با مهار پروتئین‌های غشای پلاسمایی موجب تسکین این علائم شود. لذا اگر به سندروم روده تحریک‌پذیر دچار اید، هر زمان که علائم آن آزارتان داد می‌توانید از چای بومادران بهره ببرید.
۸- کمک به خواب بهتر:

همواره از بومادران به مثابه‌ی یک گیاه برای بهبود کیفیت خواب استفاده شده است و این موضوع نیز توسط یک مطالعه‌ی حیوانی به اثبات رسیده. بنابراین اگر از بی‌خوابی و یا بدخوابی رنج می‌برید، می‌توانید پیش از خواب یک فنجان از چای این گیاه پر خاصیت بنوشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین