کد خبر: ۱۲۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
بر اساس مطالعه ای که از سوی محققان دانشگاه کالج لندن بر روی رابطه وزن و میزان شادی افراد، انجام شد و نتیجه آن در سال 2014 به چاپ رسید، مشخص شد که لاغری، برای افراد خوشحالی بیشتر به ارمغان نمی آورد.
ناطقان: به تازگی، مطالعه از سوی THE TIMES » » انجام شده که نتیجه آن، اگر مشابه مطالعه قبلی نباشد، اما قابل مقایسه است. محققان دانشگاه « بریستول » در جنوب بریتانیا، استدلال می‌کنند افرادی که دارای اضافه وزن هستند، از افراد لاغر، خوشحال ترند.

محققان ویژگی « فنوتیپی » (خصوصیات قابل مشاهده یا صفت یک ارگانیسم است. مانند خصوصیات بیوشیمیایی یا فیزیولوژیکی رنگ مو، چشم، شکل گوش و اندازه آن و غیره ) حدود 500 هزار بریتانیایی 37 تا 73 سال را که در بانک اطلاعات ژنتیکی نگهداری می شد، مورد مطالعه قرار دادند.

تجزیه و تحلیل شاخص توده بدنی افراد به محققان نشان داد که افراد با شاخص بدنی بالاتر بیشتر به مشکلات فشار خون بالا، دیابت و مشکلات قلبی و عروقی و کبدی مبتلا هستند که در سنین بلوغ نگران کننده است. با این حال، در سطح روان شناختی، محققان دریافتند که افراد با شاخص توده بدنی بیشتر، جسورانه تر رفتار می کنند و کمتر ممکن است به مشکلات عصبی و تنش دچار شوند.

« داشا نیکولز »، یک روانپزشک متخصص در اختلالات غذایی و خوردن، می گوید: « عادات غذایی هر فرد می تواند بر وضعیت روحی او تاًثیرگذار باشد ».

با به اشتراک گذاشتن نتایج این مطالعه، برخی از کاربران اینترنتی دلیل این آرامش و خوشحالی را در افراد مبتلا به اضافه وزن، بی توجهی کامل به نگاه دیگران دانستند و معتقدند به همین دلیل آن ها خوشحال ترند. یکی از آن ها نوشته است: « پیام این مطالعه روشن است، پذیرفتن خود به عنوان یک شخص غیرقابل تحمیل، در نهایت به خوشحالی منجر می شود، اما باید مراقب بود که از وضعیت سلامت جسم نیز غافل نشویم ».
برچسب ها: تپل ها ، زیبایی ، لاغری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین