کد خبر: ۱۲۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی نارنگی را میوه‌ای اشتها آور دانست و اظهار کرد: این میوه برای افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، توصیه می‌شود.
ناطقان: هانیه ناصری کارشناس ارشد گیاهان دارویی، با بیان اینکه طبیعت نارنگی سرد است، گفت: نارنگی منبع غنی ویتامین "ث" و بتاکاروتن است.

 وی افزود: نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است و به اعتقاد برخی به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش می‌تواند در درمان "سفلیس" نیز موثر باشد.

ناصری به وجود مقادیر فراوانی ویتامین "آ" در نارنگی اشاره کرد و افزود: وجود این ویتامین برای پیشگیری از سرطان مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی، نارنگی را مسکن خوبی برای سلسله اعصاب بدن دانست و افزود: این میوه خون را تصفیه و زیاد می‌کند.


ناصری توصیه کرد: افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و شب‌ها نمی‌توانند خواب آرام و راحتی داشته باشید، بهتر است یک تا دو ساعت قبل از خواب چند عدد نارنگی میل کنند.

وی نارنگی را میوه‌ای اشتهاآور دانست و افزود: نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به‌عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های "ث"، "آ" و "ب" مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند، گفت: این میوه همچنین ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.

ناصری با بیان اینکه نارنگی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، اظهار کرد: در نتیجه مصرف نارنگی می تواند تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود بخشد.

وی با اشاره به وجود مقادیر فراوان منیزیم در نارنگی، گفت: وجود منیزیم بالا در نارنگی موجب فعالیت بهتر عضلات، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شود. همچنین نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. همچنین نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین