کد خبر: ۱۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
وزیر امور خارجه ایران به منظور رایزنی با همتای روس خود درباره مسائل دوجانبه و آخرین تحولات برجام وارد مسکو شد.
ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود و در ادامه رایزنی‌های دوجانبه و از جمله درباره برجام پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) راهی پایتخت فدراسیون روسیه شده بود، وارد مسکو شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر ظریف به مسکو و بروکسل خبر داد و اظهار داشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های مستمر وزرای امور خارجه روسیه و ایران به ویژه در خصوص برجام امروز (چهارشنبه) به مسکو سفر می‌کند.

ظریف قرار است فردا (پنجشنبه) نیز در بروکسل مقر اتحادیه اروپا با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور اروپایی (انگلستان، آلمان و فرانسه) در خصوص آخرین تحولات مرتبط با برجام دیدار و به رایزنی بپردازد.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره دعوت موگرینی از ظریف برای برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه 3 کشور اروپایی (انگلستان، آلمان و فرانسه) که برخی رسانه‌ها آن را گفت‌وگو درباره اوضاع داخلی ایران عنوان کرده بودند، خاطرنشان کرد: آنچه که در برخی رسانه‌های وابسته رژیم صهیونیستی و به عمد و با اهداف مشخص در این خصوص مطرح شد قلب واقعیت و دروغ بود، ما با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی روابط سازنده و مستمری داریم و دیالوگ، تماس و گفت‌وگو با آنها به طور مرتب وجود دارد.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی زمانی که می‌تواند در حوزه برجام و مسئله برجام در 22 دی‌ماه (13 ژانویه) اتفاق بیفتد، خانم موگرینی از آقای ظریف و 3 وزیر اروپایی برای برگزاری نشستی پیرامون برجام و آنچه که می‌تواند اتفاق بیفتد، دعوت کرده تا صحبت و رایزنی‌های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این نشست در روزهای پایانی هفته جاری در مقر اتحادیه اروپا و در دفتر خانم موگرینی در بروکسل برگزار خواهد شد و مرتبط کردن این نشست با مسائل داخلی ایران و ربط آن با این سفر که منابع آن مشخص است و با اهداف کینه‌توزانه صورت گرفته است،درست نیست.

قاسمی تصریح کرد: موضوع صرفاً در خصوص برجام و مرتبط با برجام و مذاکره با اروپا در این خصوص خواهد بود. ما قطعاً در تماس‌هایی که با اروپایی‌ها خواهیم داشت می‌توانیم در مورد مسائل مختلف از جمله خلیج فارس و ... از فرصت استفاده کرده و در این خصوص صحبت کنیم. در این گفت‌وگوها می‌تواند خیلی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شود، ولی بحث اساسی و فلسفه دعوت و نشست، برجام خواهد بود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین