کد خبر: ۱۲۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کمتر از یک ساعت از اظهارات رئیس جمهوری ترکیه در مورد شبه نظامیان کرد در شمال سوریه نگذشته است که ارتش ترکیه مواضع این شبه نظامیان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.
ناطقان: رسانه‌های ترکیه از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» در منطقه «عفرین» سوریه خبر دادند.

کمتر از یک ساعت از اظهارات رئیس جمهوری ترکیه در مورد شبه نظامیان کرد در شمال سوریه نگذشته است که ارتش ترکیه مواضع این شبه نظامیان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

رسانه‌های ترکیه لحظاتی پیش اعلام کردند که ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» در منطقه عفرین واقع در شمال غرب استان حلب سوریه حمله کرده است.

«رجب طیب اردوغان»، امروز (شنبه) در جریان سخنرانی خود در مرکز استان «اِلآزیغ» شبه نظامیان جدایی طلب کرد در سوریه را تهدید به اقدام نظامی کرد(جزئیات بیشتر).

وی گفت: همانگونه که با عملیات "سپر فرات" تروریست‌های و شبه نظامیان جدایی طلب را قطع کردیم، مشابه آن را در عملیات ادلب نیز انجام خواهیم داد».

اشاره اردوغان به عملیات نیروهای مخالفان دولت سوریه موسوم به سپر فرات است که سپتامبر 2016 با حمایت تسلیحات و لجستیکی ترکیه در شمال سوریه و حد فاصل شهرای جرابلس تا اعزاز شروع شد.

در این عملیات مخالفان سوری و ارتش ترکیه توانستند ارتباط شبه نظامیان کُرد در منطقه عفرین با شمال شرق سوریه و شرق ساحل فرات قطع کنند و منطقه‌ای به وسعت نزدیک به 4000 کیلومتر مربع را به تصرف و اشغال خود درآورند.

ترکیه شبه نظامیان «اتحاد دموکراتیک»، «نیروهای دموکراتیک سوریه» و «یگان‌های مدافع خلق»را شاخه سوری «حزب کاگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌دانند و معتقد است که باید با آن‌ها مقابله شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین