کد خبر: ۱۲۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری کلاهبردار فضای مجازی که از طریق درج آگهی فروش تور‌های لحظه آخری و چارتر اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
ناطقان: سرهنگ حبیب الله رجبلی گفت: با توجه به بستر ایجاد شده برای خرید و فروش کالا‌های دست دوم و تبلیغ مشاغل کاربران فضای مجازی، افراد سودجو و کلاهبردار از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به درج آگهی و تبلیغ مشاغل خود کرده و یا با روش‌های گوناگون به فریب افراد و کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مردی ۴۰ ساله با طرح شکایت در دادسرا و ارجاع پرونده به پلیس فتا مدعی شد از طریق یکی از سایت‌های درج آگهی تور مشهد هوایی از شیراز با قیمت ویژه مواجه شده و، چون قیمت و شرایط تور را بسیار مناسب دیده است با شماره درج شده در آگهی تماس وضمن رزرو بلیط، مبلغ ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال برای شخصی که خود را صاحب شرکت گردشگردی معرفی می‌نماید، واریز می‌کند؛ اما بعد از گذشت چند روز بعد صاحب شرکت به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: به دنبال این پرونده، چندین مرجوعه قضایی دیگر از دادسرا با مضمون کلاهبرداری از طریق درج آگهی فروش تور‌های لحظه آخری و چارتر به این پلیس ارجاع شد.

سرهنگ رجبلی افزود: تیم ویژه‌ای در این خصوص تشکیل و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید متهم با شگرد تبلیغ تور‌های مسافرتی با قیمت‌های استثنایی در سایت‌های کاربر محور و درج آگهی، اقدام به کلاهبرداری وسیع در سطح کشور نموده و از طریق شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط است.
 
وی بیان کرد: با بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده ها، هویت اصلی متهم به نام ق. ش. شناسایی و طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد.
 
سرهنگ رجبلی در مورد خرید بلیط تور‌های تفریحی به شهروندان توصیه کرد: اگر قیمت و شرایط تور ارائه شده بیش از حد عالی به نظر می‌رسد، به آن شک کنید.


منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین