کد خبر: ۱۲۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار تهران به بیان نکته نظرات خود پرداختند.
ناطقان: اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار تهران در سند تحویل و تحول به ارائه توضیحات خود پرداختند .

لیست قراردادهای دوره قبل شهرداری منتشر شود

محمود میرلوحی با بیان اینکه متاسفانه در این گزارش اشاره‌ای به وضعیت قراردادهای شهرداری در دوره قبل شد، گفت: از آنجایی که عمده قراردادها بدون برگزاری مناقصه و طی روال قانونی بوده است، پیشنهاد می‌شود که لیست قراردادهای دوره قبل بر روی سایت شهرداری منتشر شود.

وی گفت:‌ همگان باید بدانند که چه بلایی بر سر بخش خصوصی آمده است.

مردم در مسئله فساد در شهرداری بسیار حساس هستند

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با بیان اینکه مردم در مسئله فساد در شهرداری بسیار حساس هستند، گفت: مردم معتقدند که بیشترین آمار فساد در شهرداری است و باید فکری برای این فساد ستیزی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در طول این 12 سال با اخذ وام و واگذاری املاک 121 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کردند اما می‌بینیم که هیچ آورده‌ای برای شهر نداشته و حالا با حجم زیادی از بدهی‌ها مواجه هستیم، گفت: متاسفانه اجرای سلیقه‌ای بودجه باعث ایجاد فساد و بی انضباطی مالی شده است.

سرنوشت گزارش عملکرد قالیباف به سرنوشت احمدی‌نژاد دچار نشود

مسجدجامعی نیز گفت: در دوره سوم شورای شهر حدود 300 میلیارد تومان هزینه فاقد در دوره مدیریت احمدی نژاد در شهرداری تهران کشف کردیم. اما نمی‌دانیم این گزارش چه شد و پیشنهاد می‌شود این گزارش امروز نجفی هم به مانند سند احمدی نژاد نشود، چرا که در ابتدای دوران قالیباف هم پرونده مدیریتی احمدی نژاد بررسی شد و قول‌هایی داده شد اما می‌بینیم که وضعیت از آن دوران هم بدتر شد.

وی افزود: بهتر است گزارش امروز نجفی سندی برای آینده مدیریتی شهر شود.

مسجدجامعی ضمن ابراز همدردی با 32 محبوس شده نفتکش سانشی گفت: این افراد مانند محبوس شدگان پلاسکو هستند با این تفاوت که آنها بر روی آب اسیرند .

نفر دوم شهرداری در مدیریت قبلی ماه‌هاست که در بازداشت است و نمی‌دانیم که پرونده‌اش چه بوده

 رسولی نیز با بیان اینکه امروز شورای شهر جدی‌ترین جلسه خود را داشت، گفت: از نظر من اگر 52 هزار میلیارد تومانی که بدهی داریم خرج مردم شده باشد ایرادی ندارد اما می‌بینیم که نه تنها صرف امور مردم نشده بلکه صرف مخارج دیگر شده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ «حساب پس دهی» در شهرداری فراگیر شود، گفت: عزم جدی برای مبارزه با فساد داریم و از آنجایی که برخی از موارد تخلف است باید مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد و به افکار عمومی به طور کامل پاسخ دهیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه نفر دوم شهرداری در مدیریت قبلی ماه‌هاست که در بازداشت است و نمی‌دانیم که پرونده‌اش چه بوده، گفت: این فرد از نیروهای با سابقه ارزشی بوده که پرونده‌اش ابهامات جدی دارد و در این بخش هم شهردار تهران به آن توجه نکرده است. هر چند که شاید این بخش از پرونده محرمانه بوده که چیزی نگفتید؟ اما این حبس اطلاعات درست نیست و لازم است که این موضوع شفاف شود.

الویری با بیان اینکه بهترین بهره برداری که می‌توان از این سند کرد این است که در برنامه سوم توسعه که در حال نگارش است شاخص‌های شفاف و روشنی پایه گذاری شود، گفت: پیشنهادم این است که در تدوین برنامه سوم توسعه به معیار شفاف سازی توجه ویژه‌ای شود.

تهاتر ساختمان اصلی شهرداری منطقه13 برای جبران هزینه‌ها

حجت نظری با بیان اینکه خوشحالم که جریان مدیریت قبلی نتوانست مدیریت کل کشور را در اختیار بگیرد، گفت: تصور کنید که مدیریت قبلی، مدیریت کل کشور را بر عهده می‌گرفت و حالا چه بلایی بر سر کشور می‌آمد؟

وی با بیان اینکه تمام ناکامی‌ها در مدیریت قبلی توسط شهردار و معاونینش نبوده بلکه مدیران میانی نیز نقشی در این ناکامی داشتند، گفت: حالا باید مدیریت فعلی نسبت به شناسایی مدیران خاطی میانی اقدام کند و امیدواریم سیر کند تغییرها سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه بدهی‌ها در شهرداری به مرحله فجیعی رسیده است، گفت: شهرداری منطقه 13 برای جبران هزینه‌های خود ساختمان اصلی را تهاتر کرده و این چه معنایی دارد؟ بهتر است مدیریت فعلی به جوانان و بانوان بیش از این بها دهد تا بتوانیم شاهد تغییرات انقلابی تری باشیم.

باید شهرداری گزارشی در راستای برخورد با افراد متخلف ارائه کند

صدراعظم نوری با بیان اینکه شهروندان ما ساعت‌ها پای صندوق رای ایستادند که نشان دهند به دنبال تغییر هستند، گفت: مردم از ظلم، فساد نهادینه و عدم شفافیت رنج می‌برند و اگر نمی‌توانید بگویید که چرا 109 هکتار از باغات در عرض چند سال تخریب شده و یا اگر نمی‌توانیم بگوییم که وضعیت پسماند چگونه است حداقل می‌توانیم در مورد قراردادهای متعدد و صوری شهرداری حرف بزنیم. به عنوان مثال قرارداد برف روبی با یکی از پیمانکاران وضع شده اما تهران امسال بدون برف بوده و به پیمانکار هم ربطی ندارد که برف بیاید یا نیاید، بلکه در آخر سال پولش را می‌گیرد.

وی افزود: در یک بازه زمانی مشخص باید شهرداری گزارشی در راستای برخورد با افراد متخلف ارائه کند.

شهرداری متخلفان را با ذکر نام و نه اختصار اعلام کند

ناهید خداکرمی نیز با بیان اینکه شهرداری باید نام متخلفان را با ذکر نام و نه اختصار بیان کند، گفت: مردم می‌خواهند که مدیریت فعلی شهر اسم نجومی خواران، رانت بگیران و ... را اعلام کند و حتی از سازمان بازرسی کل کشور هم دعوت می‌کنیم تا به این میان بیایند و فکری به حال مردم تهران کند که از فساد خسته شده‌اند.

شهرداری تهران نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است

علی اعطا نیز با تشکر از شهردار تهران برای ارائه گزارش، گفت: گزارش دقیقی توسط شهرداری تهران تهیه شده که بر اساس آن باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم تهران شاهد یک تغییر پارادایم در این شهر با تغییر مدیریت شهری هستند.

وی افزود: رویکرد و نگاه عملیات کف خیابانی و شهرداری که از یک سوی شهر به سوی دیگر شهر و از پروژه‌ای به پروژه دیگر سرکشی می‌کرد امروز با تغییر مدیریت به شهرداری ،مثل یک مغز متفکر با خصوصیاتی همچون فهم برنامه‌ها تغییر کرده است. در حقیقت یک تغییر پارادایم را در شهر تهران شاهد هستیم.

وی ادامه داد: مردمی که به تغییر در شهر تهران رای داده‌اند توقع فعالیت‌هایی که بیشتر به چشم مردم می‌آید را دارند تا برنامه‌ای که به صورت متمرکز حاکم باشد. لذا نیاز است که مجموعه این دیدگاه‌ها را به روشنی تشریح کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است و باید به مردم توضیح دهیم که همه چیز کف خیابان محقق نمی‌شود و ما امروز نیازمند برنامه‌ای دقیق و شفاف هستیم.

نباید به گفتاردرمانی مدیریت شهری اکتفا کنیم

به گزارش ایسنا، پس از صحبت‌های اعطا محسن هاشمی نیز با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری و رای مردم به تغییر در مدیریت شهری گفت: انتخابات 29 اردیبهشت ماه معنادار بود و باید تحول در حوزه اجرا به تبع انتخاب مردم دیده شود. نباید به گفتاردرمانی مدیریت شهری اکتفا کنیم و باید یک برنامه عملیاتی را در شهر تهران محقق کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین