کد خبر: ۱۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
به وجود آمدن هر نوع ضایعه‌ای که تاکنون وجود نداشته همانند زگیل در پلک، چشم یا صورت که در حال رشد باشد یا شروع به خونریزی یا ترشح کردن کند، می‌تواند از علائم سرطان چشم باشد.
ناطقان: فرزاد پاکدل فوق تخصص جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی چشم، درباره سرطان‌های چشم اظهار کرد: سرطان‌های که در نواحی چشم، تومور اربیت، مجاری اشکی، پلک‌ها و نواحی صورت به وجود می‌آیند گروه متفاوتی از انواع سرطان‌ها را شامل می‌شوند که برخی از آن‌ها خیلی راحت قابل درمان بوده و برخی مشکل و پیچیده هستند.

وی با بیان اینکه سرطان‌ها علل مختلفی دارند، افزود: برخی سرطان‌ها به دلیل نقص در کروموزوم‌ها به وجود آمده به این معنا که برخی از ژن‌ها به درستی عمل نکرده و سلول‌ها شروع به رشد بی‌روی می‌کند. از جمله شایع‌ترین سرطان‌ها مربوط به ضایعات پوست است که عامل ایجاد کننده آن UV یا همان اشعه نور خورشید است.

این فوق تخصص جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی چشم خاطرنشان کرد: بهترین راه جهت پیشگیری از سرطان چشم مانع شدن از ورود نور زیاد خورشید، استفاده از شیشه‌های محافظ نور UV در ماشین و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب حتی در زمستان است.

پاکدل در پاسخ به این سوال که سرطان چشم چه علائمی دارد؟ گفت: به وجود آمدن هر نوع ضایعه‌ای که تاکنون وجود نداشته همانند زگیل در پلک، چشم یا صورت که در حال رشد باشد و شروع به خونریزی یا ترشح کردن کند و سبب ایجاد اختلال در عملکرد بینایی فرد شود می‌تواند جزو علائم سرطان چشم باشد.

وی اضافه کرد: هنگامی که مژه‌ها به سمت داخل یا خارج از چشم تغییر کنند و کشیده شدن پلک‌ها به سمت پایین یا تغییر جهت آن‌ها نیز باید توسط پزشک حاذق مورد بررسی و معاینه قرار گیرد چرا که می‌تواند نشانه اولیه از بروز سرطان چشم باشد. همچنین جلو آمدن یا بیرون‌زدگی چشم نیز جزو علائم سرطان‌های اربیت بوده که با تشخیص زود هنگام پزشک درمان مناسب هرچه زودتر باید فراهم شود.



پاکدل درباره درمان سرطان چشم گفت: دارو درمانی و جراحی از جمله موارد درمان این سرطان است که اگر در مراحل اولیه انجام شود نیازی به تخلیه کامل چشم وجود ندارد و بیمار می‌تواند بهبود یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین