کد خبر: ۱۲۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
دمنوش برگ ریحان ضدتشنج است و سرگیجه، سردرد‌های میگرنی و عصبی را درمان می‌کند.
ناطقان: ریحان گیاهی علفی و یک ساله از تیره نعناع است، ارتفاع ساقه‌های آن تا ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد؛ ریحان در ۲ نوع سبز و بنفش وجود دارد؛ این گیاه سرشار از ویتامین A.، K، آهن، کلسیم و مواد مغذی دیگر است؛ در این مطلب برخی از خواص ریحان را بیان می‌کنیم.

خواص قلبی و عروقی دمنوش ریحان

دمنوش برگ ریحان باعث افزایش سلامت قلب می‌شود؛ این گیاه تپش قلب و فشار خون را تنظیم و از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند.

اثر‌های دمنوش ریحان بر دستگاه عصبی

دمنوش برگ ریحان ضدتشنج است و سرگیجه، سردرد‌های میگرنی و عصبی را درمان می‌کند؛ این دمنوش آرام‌بخش و در رفع بی‌خوابی موثر است.

اثر‌های دمنوش ریحان بر دستگاه ادراری

دمنوش ریحان مدر است؛ این دمنوش سنگ‌های مثانه را دفع و عفونت‌های ادراری و مشکلات کلیوی را درمان می‌کند؛ دمنوش تخم ریحان ورم کلیه را نیز از بین می‌برد.

اثر‌های دمنوش ریحان بر غدد

دمنوش برگ ریحان موجب افزایش شیر مادران شیرده می‌شود.

خواص تنفسی دمنوش ریحان

دمنوش برگ ریحان تورم گلو، گلودرد و آنژین را درمان می‌کند؛ این دمنوش در بهبود آسم مفید است و سرفه و سیاه‌سرفه را نیز از بین می‌برد.

اثر‌های دمنوش ریحان بر دستگاه حرکتی

دمنوش ریحان درد‌های ناشی از نقرس را تسکین می‌دهد.

خواص گوارشی دمنوش ریحان

دمنوش ریحان دستگاه هاضمه را تقویت و دل‌درد و بی‌اشت‌هایی را رفع می‌کند؛ این دمنوش نفخ و گاز معده را از بین می‌برد و در درمان درد‌های روده‌ای موثر است.

اثر‌های دمنوش ریحان بر پوست

دمنوش ریحان چین و چروک‌های دست و صورت را رفع می‌کند.

خواص دیگر دمنوش ریحان

دمنوش تخم ریحان مسکن است و دمنوش ریحان تب را کاهش می‌دهد؛ دمنوش برگ ریحان ضدعفونی‌کننده است و التهابات و زخم‌های دهانی را رفع می‌کند؛ این دمنوش مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

طرز تهیه دمنوش ریحان

برای تهیه دمنوش ریحان، چند برگ ریحان را در یک قوری بریزید سپس به آن آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دَم بکشد؛ می‌توانید این دمنوش را با مقداری عسل شیرین کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین