کد خبر: ۱۲۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
براساس محاسبات مقدماتی از سوی بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور به قیمت‌های ثابت سال ۹۰ در شش ماهه اول سال رقم ۴.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
ناطقان: بر اساس آمار‌های منتشر شده و محاسبات مقدماتی از سوی بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی کشور در مدت شش ماهه نخست سال ۹۶ به نسبت قیمت پایه و به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰ رقم ۳۵۳۹۰۵۹ میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است که رقم تولید ناخالص در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ رقم ۳۳۸۶۹۱۳ میلیارد ریال بوده که نتایج مقدماتی حاصل از بررسی روند تحولات ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی حاکی از برآورد رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی برای نیمه نخست سال ۹۶ است.

همچنین در زمینه برآورد‌های اولیه در خصوص اقلام هزینه‌ای اقتصاد نیز آمار‌هایی ارائه شده است که در این میان مخارج مصرف نهایی خصوصی با رشد ۳.۷ درصدی، مخارج مصرف نهایی بخش دولتی با رشد ۳.۵ درصدی، تشکیل سرمایه خالص با رشد ۰.۱ درصد و صادرات و واردات به ترتیب با رشد ۴.۳ و ۱۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

در این میان  رشد هزینه ناخالص داخلی به قیمت بازار در نیمه نخست سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۴.۲ درصدی روبرو بوده است و از طرفی محاسبات انجام شده در رابطه با نرخ رشد اقتصادی شش ماهه نخست سال جاری مقدماتی بوده و ممکن است تغییراتی داشته باشد.

گفتنی است عمده ترین منابع آماری جهت محاسبه اقلام هزینه ناخالص داخلی از منابعی نظیر طرح آماری بودجه خانوار در مناطق شهری ایران (اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی)، پرداختی‌های خزانه داری کل کشور (وزارت امور اقتصادی و دارایی)، آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران و آمار تراز پرداخت‌های خارجی کشور (بانک مرکزی) تشکیل می شود.

رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین