کد خبر: ۱۲۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
نخستین جلسه پارلمان کاتالونیا امروز (چهارشنبه) تشکیل شد و قانون‌گذاران کاتالونیا، «راجر تورنت» را به عنوان رئیس پارلمان محلی این ایالت را انتخاب کردند.
ناطقان: پارلمان کاتالونیا، نخستین‌بار پس از برگزاری انتخابات محلی در این منطقه تشکیل جلسه داد.

نخستین جلسه پارلمان کاتالونیا امروز (چهارشنبه) تشکیل شد و قانون‌گذاران کاتالونیا، «راجر تورنت» را به عنوان رئیس پارلمان محلی این ایالت را انتخاب کردند.

نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که با توجه به تحولات چند ماه اخیر و به ویژه در ارتباط با اقداماتی که در روز‌های گذشته در مورد رئیس ایالت صورت گرفته این پرسش مطرح می‌شود که آیا «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع کاتالونیا با وجودی که هم اکنون در خارج از کشور است، بار دیگر رئیس این ایالت می‌شود؟

در این نشست، مشخص شد که حق رای ۱۳۵ نماینده پارلمان چگونه خواهد بود و رئیس و معاون رئیس پارلمان هم در نخستین جلسه پارلمان تعیین شدند.

در انتخاباتی که دسامبر گذشته در کاتالونیا برگزار شد، احزابی که حامی جدایی هستند، ۷۰ کرسی از مجموع ۱۳۵ کرسی را کسب کردند و بقیه احزاب هم ۶۵ کرسی را در اختیار گرفتند.

از نشست امروز به عنوان پیروزی برای جدایی طلبان یاد می‌شود. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که قرار است، پارلمان کاتالونیا تا آخر ماه ژانویه رئیس محلی این ایالت را انتخاب کند. پیش از این هم احزاب جدایی‌طلب کاتالونیا در جریان نشستی پشت در‌های بسته در زمینه تشکیل دولت محلی ائتلافی به ریاست رئیس مخلوع این منطقه به اتفاق‌نظر رسیده بودند. پوگدمونت هم در این جلسه حضور داشت.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین