کد خبر: ۱۲۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
نتایج 3 دهه بررسی نشان داده است، مادرانی که تا 6 ماه به نوزادان خود شیر می‌دهند، به میزان قابل توجهی کمتر از مادرانی که نوزادشان با شیر خشک تغذیه می‌شوند، به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.
ناطقان: نتایج 3 دهه بررسی نشان داده است، مادرانی که تا 6 ماه به نوزادان خود شیر می‌دهند، به میزان قابل توجهی کمتر از مادرانی که نوزادشان با شیر خشک تغذیه می‌شوند، به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.


بر اساس مطالعات پژوهشگران بر روی بیش از 5 هزار زن آمریکایی، زنانی که نوزادشان با شیر خود آنها تغذیه می‌شوند، به میزان 47 درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که شیردهی پاسخ بدن مادر به انسولین را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه بدن مادر می‌تواند بهتر گلوکز بسوزاند و متابولیسم قند درون بدنش در کنترل بهتری قرار می‌گیرد.به علاوه شیردهی فعالیت هورمون‌هایی را بازداری می‌کند که هورمون‌های رشد را به راه می اندازند و خود این امر هم بر سطح انسولین خون مادر تأثیر می‌گذارد.

آژانس‌های ایالات متحده از جمله CDC و کالج متخصص زنان و زایمان (ACOG)، توصیه می‌کنند که زنان تغذیه نوزاد را حداقل در شِش ماه ابتدای تولد تنها از شیر خود تأمین کنند.

دکتر گاندرسون، محقق و سرپرست ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «یافته‌های جدید نشان می‌دهد که تغذیه با شیر مادر اثر محافظتی برای خود مادر و فرزند وی دارد؛ از جمله احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان سینه و تخمدان در مادر کاهش می‌یابد و در نوزاد نیز خطر بروز آسم به میزان قابل توجهی کم‌رنگ می‌شود».

دکتر گاندرسون در پایان گفت: کاهش ابتلا به دیابت در مادرانی که نوزادشان از شیر آنها تغذیه می‌شوند، فارغ از معیارهایی نظیر نژاد، دیابت قبل یا دوران بارداری، وزن و سایر شیوه‌های زندگی آنها است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین