کد خبر: ۱۲۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
بیش از 70 درصد هتل‌های کشور خالی هستند و هتل داران ناچارند اتاق‌های خود را به یک سوم قیمت مصوب اتحادیه اجاره دهند. اتاقی که قیمت آن شبی 300 هزار تومان است این روزها به کمتر از 100 هزار تومان اجاره داده می‌شود.
ناطقان: با 400 هزار تومان یک سفر هوایی 4 روزه و اقامت در یک هتل 4 ستاره مشهد را تجربه کنید . اگر خواهان اقامت در هتل های 5 ستاره هستید باید سرکیسه را کمی شل کنید و حدود 200 هزار تومان بیشتر پول بدهید. البته اوضاع قیمت تورهای داخلی و اقامت در هتل‌های ایران همیشه به این خوبی نیست. کافی است که ایام نوروز یا تعطیلات تابستانه قصد سفر کنید . آن وقت است که مجبور هستید 2 و حتی 3 برابر این قیمت‌ها هزینه کنید. با این وجود هتل داران از حال ناخوش فعالان این صنعت می‌گویند. حمزه زاده رییس جامعه هتل داران با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد، به پول نیوز می‌گوید: بیش از 70 درصد هتل‌های کشور خالی هستند و هتل داران ناچارند اتاق‌های خود را به نصف قیمت مصوب اجاره دهند. اتاقی که قیمت آن شبی 300 هزار تومان است این روزها به کمتر از 100 هزار تومان اجاره داده می‌شود.

آنگونه که این فعال صنفی می‌گوید در حال حاضر هزینه یک شب اقامت در یک هتل تک ستاره به همراه صبحانه،ناهار و شام 25 تا 30 هزار تومان است . در حالی که برای یک شب اجاره یک خانه مسافر بدون وعده غذایی باید حداقل دو برابر این رقم هزینه کنید. با این وجود به اشتباه این تصور در میان بسیاری مردم وجود دارد که اسکان در این منازل شخصی که از امنیت و نظافت لازم برخوردار نیستند، به صرفه است.

رقابت نابرابر میان خانه مسافرها و هتل‌های کشور

" 35 درصد درآمد هتل داران صرف پرداخت مالیات وعوارض می‌شود ؛ همین مساله رقابت ناعادلانه ای میان خانه مسافرها و هتل‌های کشور ایجاد کرده است". این تنها یکی از مشکلاتی است که رییس جامعه هتل داران معتقد است سودفعالیت در این صنف را به شدت کاهش داده است . او ادامه می‌دهد : در همه جای دنیا درآمد هتل‌ها بیش از اینکه از اجاره اتاق باشد از خدمات جانبی است اما به دلیل محدودیت‌های موجود در ایران هتل‌ها درآمد چندانی از تفریح‌ها ندارند.

هتل‌های لاکچری

در این میان هستند کسانی که معتقد به بالابردن حاشیه سود هتل‌داران از طریق بازاریابی و کاهش هزینه‌های خود هستند. غلامحسین جمیلی رییس اتاق بازرگانی زنجان در اینباره به پول نیوز می‌گوید: برخی از هتل داران فکر می‌کنند که باید در روزهای پر رونق گردشگری پول بیشتری از مشتری دریافت کنند تا جبران روزهای رکود شود . به گفته او ، خدمات هتل داری در ایران بسیار محدوده بوده و جوابگوی نیاز تمامی‌سطوح خانوار با هر سطح درآمدی نیست. اقامت در هتل‌های به نوعی لاکچری تلقی می‌شود. اما در تمام دنیا هتل‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌دهند و از کم ترین سطح درآمدی تا بالاترین می‌تواند در هتل‌هایی متناسب با توان مالی خود اسکان پیدا کنند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین