کد خبر: ۱۲۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
دولت ژاپن رسما به ارتش آمریکا در اوکیناوا اعتراض کرد که چرا اجازه می دهد بالگردهای این کشور بر فراز مراکز آموزشی پرواز کنند.
ناطقان: دولت ژاپن رسما به ارتش آمریکا در اوکیناوا اعتراض کرد که چرا اجازه می دهد بالگردهای این کشور بر فراز مراکز آموزشی پرواز کنند.

ژاپن در اعتراض خود که تسلیم نیروی هوایی آمریکا در این منطقه شده آورده است بالگردهای آمریکا با این کار مراکز آموزشی و مدارس را تهدید می کنند.
 
این اعتراض به دنبال آن انجام شده است یک ماه قبل وقتی یک بالگرد مدل 'سی اچ ـ 53 ' آمریکا بر فراز یک مدرسه در این منطقه پرواز می کرد ناگهان یک پنجره از داخل آن به روی مدرسه افتاد و باعث شد تا شماری از دانش آموزان زخمی شوند.
 
'یوشیهیدا سوگا' سخنگوی ارشد دولت ژاپن در مصاحبه ای که خبرگزاری شینهوا چین به آن اشاره کرده است گفت به این اقدام آمریکا بشدت اعتراض کرده ایم زیرا یک بالگرد دیگر این کشور بتازگی بر فراز یک مدرسه در اوکیناوا پرواز کرده است.
 
وی گفت ک بالگردهای آمریکا یک خطر جدی برای مدارس هستند و نباید بر فراز آنها پرواز کنند و از آمریکا می خواهیم به طور جدی با این مساله برخورد کرده و اجازه ندهد چنین پروازهایی انجام شود.
 
ارتش آمریکا در اوکیناوا حضوری پر رنگ دارد و حوادث متعدد برای جنگنده ها، هواپیماها و بالگردهای این کشور در این منطقه به علاوه آزاد واذیت مردم و ساکنان اوکیناوا از سوی نظامیان آمریکایی باعث هراس عمومی ژاپنی ها در این ناحیه شده است.
 
هزاران نفر از مردم اوکیناوا در سال های اخیر بارها به خیابان آمده و خواستار برچیدن این پایگاه شده اند اما ارتش آمریکا همچنان به آنها قول داده است از بروز این گونه حوادث جلوگیری خواهد کرد.
 
ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیاست و نزدیک به 40 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.
 
علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال 2017 میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.
 
ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.
 
بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین