کد خبر: ۱۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
وازارت خارجه رژیم صهیونیستی به خاطر حادثه سفارت این رژیم در اردن در سال 2017، رسما از امان عذرخواهی و اعلام کرد که فعالیت این سفارت ازسرگرفته خواهد شد.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل و اردن درباره حوادثی که 23 ژوئیه 2017 در سفاررت اسرائیل در امان رخ داد و درباره حادثه کشته شدن یک قاضی اردنی در دهم مارس 2014 به توافق رسیدند.

در این بیانیه آمده است: سفارت اسرائیل در امان فورا فعالیت خود را از سرخواهد گرفت. مسئولان متخصص در اسرائیل به بررسی مسائل مربوط به رخدادهای ژوئیه 2017 ادامه خواهند داد و طی هفته‌های آتی در این باره تصمیماتی خواهند گرفت.

در این بیانیه تأکید شده است: اسرائیل اهمیت زیادی برای روابط استراتژیک با اردن قائل است و هر دو طرف برای تقویت همکاری تلاش می‌کنند.

این بیانیه بعد از  آن صادر شد که دولت اردن اعلام کرد یک نامه عذرخواهی رسمی از سوی اسرائیل درباره حادثه کشته شدن دو اردنی در سفارت اسرائیل طی سال گذشته و حادثه کشته شدن رائد زعیتر، قاضی اردنی دریافت کرده است.

محمد المؤمنی، وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن گفت: دولت اسرائیل رسما متعهد شده که تدابیر قانونی مربوط به حادثه سفارت را پیگیری و به خانواده‌های شهدا غرامت بدهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین