کد خبر: ۱۲۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
یک مقام مسئول گفت: علی‌رغم افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت دام زنده به سبب افزایش واردات بی‌رویه با کاهش 20 درصدی روبه‌رو شده است.
ناطقان: حسین نعمتی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران از کاهش نرخ دام زنده در بازار خبر داد و گفت: علی‌رغم افزایش 100 درصدی قیمت یونجه و 30 درصدی کنجاله سویا و ذرت، قیمت دام زنده به دلیل افزایش بی‌رویه واردات با کاهش 20 درصدی روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ گوشت قرمز همچنان بالاست، افزود: با توجه به کاهش 2 هزار و 500 تومانی نرخ دام زنده، حداقل قیمت گوشت باید 5 هزار تومان در بازار کاهش یابد در حالیکه به سبب وجود واسطه‌ها و دلالان قیمت تغییر چندانی نداشته است.

نعمتی بالا بودن فاصله قیمت گوشت قرمز از دامداری تا بازار مصرف را ناشی از وجود واسطه‌ها و دلالان دانست که دستگاه‌های نظارتی باید به این مسئله رسیدگی کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه مسئولان امر برای کنترل قیمت ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند، بیان کرد: با وجود افزایش قیمت نهاده‌ها، واردات گسترده گوشت به زیان دامداران تمام شد و هم اکنون به سبب نبود اطلاعات دقیق از میزان ثبت سفارش گوشت نمی‌توان آینده روشنی برای صنعت دامداری کشور متصور بود.

وی نرخ هر کیلو دام زنده سنگین 12 هزار و 500 تا 13 هزار و  دام سبک 16 تا 16هزار و 500 تومان اعلام کرد
برچسب ها: قیمت ، گوشت قرمز ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین