کد خبر: ۱۲۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
تولید نفت ونزوئلا در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۳۰ سال اخیر رسید.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمار اعلام شده از جانب اوپک، در سال 2017 ونزوئلا به طور متوسط روزانه 2.072 میلیون بشکه نفت تولید کرد. این رقم در سال قبل از آن 2.373 میلیون بشکه در روز بوده است.

بر خلاف تولید کنندگان بزرگ عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت مانند عربستان سعودی، کاهش تولید نفت در ونزوئلا خواست مقامات این کشور نبوده است. این کشور دارای بزرگترین منابع نفتی جهان است ولی صنعت نفت ناکارآمد، مدیریت مالی ناقص و کمبود سرمایه گذاری از شش سال پیش، نظام مدیریتی و اقتصادی این کشور را تحت تأثیر قرارداده اند.

فرانسیسکو مونالدی، کارشناس انرژی در دانشگاه رایس در تگزاس در این باره می گوید :« ونزوئلا یکی از بدترین سالهای تاریخ صنعت نفت خود را تجربه کرد. این وضعیت به دلیل جنگ یا فروپاشی نبود».

بر اساس آخرین آمار، وضعیت ونزوئلا رو به بهبود نمی باشد. در ماه دسامبر استخراج نفت خام 216 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل، کاهش یافت. کارشناسان انتظار کاهش تولید در سال 2018 را نیز البته به شکل محدودتر دارند.

صنعت نفت ونزوئلا 90 درصد درآمد ارزی این کشور را تأمین می کند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین