کد خبر: ۱۲۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
وزارت کشور بحرین در ادعایی بی‌اساس ایران را به تلاش برای انجام عملیات تروریستی در آن کشور متهم کرد.
ناطقان: به نقل از روزنامه عکاظ، وزارت کشور بحرین امروز (یکشنبه) مدعی شد که یک عملیات تروریستی که هدف آن ترور شخصیت‌ها و مسئولان بحرینی و همچنین ویران کردن تاسیسات نفتی است را منهدم کرده است.

وزارت کشور بحرین تاکید کرد که تعدادی از افراد متهم به این عملیات تروریستی را دستگیر و بسته‌هایی را به دست آوردند که حاوی مبالغی برای کمک به انجام عملیات تروریستی و تخریبی بوده است.

بحرین مدعی شد که ایران از طریق سپاه، الحشد الشعبی عراق و حزب‌الله لبنان این عناصر تروریستی را اداره می‌کند.

وزارت کشور بحرین همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور تا کنون 47 عنصر تروریستی را دستگیر و 19 عملیات تروریستی را منهدم کرده است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که رژیم آل خلیفه روزانه بسیاری از شهروندان خود و بخصوص شیعیان و علمای شیعه را شکنجه و باز داشت می کند

بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیزضمن رد ادعای  وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور ، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.

قاسمی افزود: هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیر قابل اثبات روی آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین