کد خبر: ۱۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
گزارش‌ها حاکی است ۳ موشک شلیک شده از منطقه عفرین به نقاطی در شهر مرزی ریحانلی ترکیه اصابت کرده است.
ناطقان: به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی است شهر ریحانلی ترکیه هدف اصابت موشک از منطقه عفرین سوریه قرار گرفته است. در پی این حمله، 1 نفر کشته و 32 نفر زخمی شده اند.

شهر ریحانلی واقع در استان حاتای ترکیه روز یکشنبه از منطقه عفرین سوریه هدف اصابت موشک قرار گرفته است. ارتش ترکیه در عفرین سوریه در حال انجام عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» علیه گروه‌های کُرد است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی ان تی وی، شهردار این شهر اعلام کرده است در پی این حمله 1 نفر کشته و 32 نفر دیگر زخمی شده اند.

شبکه تلویزیونی هابرترک گزارش داد این موشک‌ها به سه نقطه در این شهر اصابت کرده اند. یکی از این موشک‌ها به یک خودروی فاقد سرنشین، و دیگر موشک‌ها به بام دو خانه برخورد کرده است. آتش‌نشانان در حال خاموش کردن آتش هستند.

این حمله موشکی در حالی انجام شده که ترکیه در منطقه عفرین سوریه دست به عملیات نظامی علیه گروه‌های کُرد زده است. این عملیات در 20 ژانویه آغاز شد. عملیات شاخه زیتون در روز 21 ژانویه نیز ادامه یافته است و گزارش‌ها نشان می‌دهد عملیات زمینی نیز در این منطقه در جریان است.

معاون نخست وزیر ترکیه روز 20 ژانویه اعلام کرده بود هنگامی که نیروهای مسلح این کشور به اهداف عملیات شاخه زیتون دست یابند، منطقه عفرین را ترک خواهند کرد. وی اعلام کرده بود این حمله‌ای علیه «برادران ترکمن، کُرد و عرب ما نیست» و تنها به منظور مبارزه با تروریسم انجام می‌شود.

علی‌رغم اینکه دولت دمشق این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حق حاکمیت سوریه خوانده است، استدلال آنکارا از این اقدام، دفاع از خود تحت قوانین بین‌المللی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین