کد خبر: ۱۲۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور، گفت: برای حفظ منابع طبیعی لازم است دستگاه‌ها به یک هماهنگی برسند.
ناطقان: سرهنگ قاسم سبزعلی  درباره اهمیت منابع طبیعی و جنگل ها اظهار کرد: با توجه به محدودیت های محیط زیست در سال های اخیر مردم و جامعه علمی کشور به محیط زیست نگاه ویژه‌ای دارند.وجود گرد و خاک، کاهش باران، خشکیدگی ها، کاهش آب های زیرزمینی و... از جمله محدودیت های محیط زیست هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر ۱۴ نفر جان خود را برای حفاظت از محیط زیست از دست داده‌اند و حدود ۵۰۰ نفر در این راه مصدوم و جانباز شده اند. باید افراد آزمند را از افراد نیازمند جدا کنیم. آزمند به جنگل خسارت می زند و برای رسیدن به منافع خود نیروهای ما را به شهادت می رساند.خوشبختانه از لحاظ تجهیزات مشکلی نداریم و نیروها تا جایی که امکان دارد از اسلحه های کشنده استفاده نمی کنند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی یادآور شد: از لحاظ نیروی انسانی در مضیقه هستیم. لازم است بر اساس نرم های جهانی عمل کنیم.نورم های جهانی به ما می‌گویند هر هکتار از جنگل ها به چه تعداد نگهبان نیاز دارد.متاسفانه تعداد نیروهای ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

سبزعلی ادامه داد: لازم است هماهنگی بین بخشی و ادبیاتی یکسان میان دستگاه ها ایجاد شود و بر این اساس با مردم صحبت کنند تا مردم نیز بدانند چه سازمانی پاسخگو آن ها است. به طور مثال اگر شهرداری مجوز ساخت می دهد فردا جهاد کشاورزی با لودر آن جا را تخریب نکند. اگر شهرداری، فرمانداری، استانداری و ... با یکدیگر هماهنگی داشته باشند جلوی سود جویان را می گیرند و مشکلات را به حداقل می‌رساند. البته موفقیت ما در بخش هایی که به هماهنگی نیاز دارد، زیر ۵۰ درصد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی اضافه کرد: در بخش های کلان کشور باید به مشارکت مردم نیاز داریم. ضمن این که لازم است در تمامی موضوعات بخش ها و دستگاه ها نیز با یکدیگر هماهنگی لازم داشته باشند. در برخی موارد قانون وجود دارد اما مردم و دستگاه ها نسبت به آن بی تفاوت هستند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین